سفیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی مدعی شد حماس سازمانی تروریستی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ، دانیل تائوب در گفتگو با این شبکه درباره پیدا شدن اجساد سه نوجوان اسرائیلی گفت اساسا این روش حماس است و این گروه همیشه حملات خود را علیه اسرائیلیها انجام می دهد و آن را تکذیب می کند.

ما هم اکنون سرگرم جستجو برای یافتن دو عامل اصلی این جنایت هستیم که دو عضو مهم شاخه گروه تروریستی حماس در الخلیل هستند. حماس در هفته های اخیر فلسطینیان را به ربودن اسرائیلیها تشویق کرده است. آنها فقط این کارها را انجام نمی دهند. همین امروز که ما در حال دفن اجساد این سه نوجوان فلسطینی هستیم ، آنها بیست راکت از غزه به روستاها و شهرهای اسرائیل شلیک کردند. 

مجری گفت آیا شما هیچ مدرک مشخصی دارید که حماس در قتل این سه نوجوان نقش داشته است؟

سفیر اسرائیل گفت پاسخ این سوال بله است. ما کاملا روشن کرده ایم که حماس مسئول این اتفاق است. اطلاعاتی که ما داریم این مسئله را ثابت می کند و ما اکنون دنبال  تروریستهای عامل این کار هستیم. البته فعلا ما نمی توانیم برخی مسائل را بیان کنیم و هرگاه که لازم شد این کار را خواهیم کرد. 

مجری گفت منتقدان می گویند اسرائیل می خواهد از این مسئله برای فشار به حماس استفاده کند زیرا از دولت وحدت ملی فلسطینیان اصلا خشنود نیست و از اینکه آمریکا ائتلاف قویتری با ایران داشته باشد ناراحت است؟

دانیل تائوب گفت نمی توان گفت ما از این مسئله برای اهدف سیاسی استفاده می کنیم، مسئله مهم این است که حماس گروهی تروریستی است. اروپا نیز آن را سازمانی تروریستی می شناسد. این گروه مرتبا موشک و راکت به اسرائیل شلیک می کند.

مجری گفت اما قبل از این، در عملیات اسرائیل برای پیدا کردن این سه نوجوان اسرائیلی، چهار یا پنج فلسطینی نیز کشته شدند. برخی از آنها نیز جوان بوده اند. اما کشته شدن این فلسطینیان سر و صدای بین المللی را بلند نکرد اما ناپدید شدن این سه نوجوان اسرائیلی خشم و سر و صدای بین المللی را ایجاد کرد. 

سفیر اسرائیل در انگلیس گفت زمانی که اسرائیل می خواست کسانی را که در کارهای تروریستی نقش داشتند بازداشت کند، خشونتهایی رخ داد. در هر دموکراسی که با تروریسم مبارزه می کند، چنین مسائلی پیش می آید. قرار است نشست امنیتی کابینه اسرائیل امروز هم ادامه پیدا کند.

 ما بررسی می کنیم بهترین پاسخ چیست. در هر حال پاسخ ما بسیار همسو با همه دموکراسیهایی است که با تروریسم می جنگند، ما نیز با سازمانی تروریستی روبرو هستیم که سعی می کند غیرنظامیان را بکشد. به نظر من این خواسته بین المللی که همه طرفها خویشتنداری نشان دهند، قابل قبول نیست زیرا اگر حماس از ابتدا موشک شلیک نمی کرد و مردم را به دزدیدن اسرائیلیها تشویق نمی کرد اکنون این خشونتها اتفاق نمی افتاد.

 در هر حال ما باید از خود دفاع کنیم. از ابتدای سال گذشته چهل و نه مورد برای ربودن و کشتن اسرائیلیها اتفاق افتاده است. ما درباره سازمانی صحبت می کنیم که هر روز اسرائیلیها را تهدید می کند. ما نباید در این مورد صحبت از تناسب پاسخ صحبت کنیم زیرا وقتی با سازمانی طرف هستیم که اصلا تناسب پاسخ و واکنش برایش معنا ندارد و هدفش اساسا کشتن اسرائیلیهاست ما نیز همانند هر دولت دیگری سعی می کنیم با آنها مقابله کنیم. 

مجری گفت نگرانی اسرائیل درباره پیشروی داعش تا چه حد است و در این مورد اسرائیل تا چه حد درباره خطر ایران نگران است؟

سفیر اسرائیل در انگلیس گفت ما تحولات در سراسر منطقه را به دقت زیر نظر داریم. این تحولات به همان اندازه که برای آمریکا و انگلیس مایه نگرانی است برای ما نیز عامل نگرانی است. یکی از درسهایی که ما باید بگیریم و یکی از درسهایی که رهبران میانه روی فلسطینی باید بگیرند، این است که نمی توان اجازه داد چنین افراطی گری و تندرویی گسترش پیدا کند و باید با قدرت به این سازمانهای تروریستی پاسخ داد. 

مجری گفت آمریکا تلاش می کند به طور موثری ایران را در حل این مسئله مشارکت دهد تا به عنوان سدی در برابر داعش عمل کند، آیا چنین نزدیکی و مذاکراتی میان شما و فلسطینیان ممکن نیست؟

سفیر اسرائیل گفت ما هم اکنون سرگرم مذاکراتی به رهبری جان کری با فلسطینیان هستیم. یکی از مسائلی که کاملا روشن است و پیامی به عباس است، این است که شما نمی توانید دور میز مذاکره بنشینید و از صلح حرف بزنید در حالیکه با سازمانی تروریستی نظیر حماس ارتباطی نزدیک برقرار کرده اید، سازمانی که اصلا طرفدار صلح نیست و فقط در رویای قتل اسرائیلیهاست. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار