معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره علت برگزارنشدن جلسه این ستاد گفت: به دستور جلسه خاصی که نیازمند حضور رئیس‌جمهور باشد، نرسیده‌ایم البته تا پایان سال این جلسه برپا می‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره علت برگزار‌نشدن جلسه این ستاد گفت: به دستور جلسه خاصی که نیازمند حضور رئیس‌جمهور باشد، نرسیده‌ایم البته تا پایان سال این جلسه برپا می‌شود.
 
مولاوردی در ادامه افزود: کار کارشناسی باید روی دستور جلسه ستاد ملی زن و خانواده انجام شود چون در جلسه ستاد، وقت کارشناسی نیست؛ بلکه زمان تصمیم‌گیری است. با این حال به طور قطع یکی، دو جلسه ستاد ملی زن و خانواده را در سال جاری برگزار می‌کنیم.
 
 وی درباره لایحه تامین امنیت زنان نیز گفت: همزمان با لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، ماده 227 قانون پنجم توسعه مطرح است که در آن بر ضرورت تدوین سند ملی امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی اشاره شده است. این سند با مشارکت وزارت کشور در دستور کار است و بنا به قول فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده تا آخر تیرماه آماده می‌شود.
 
 معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: مشترکات لایحه تأمین امنیت زنان در برابرخشونت و لایحه ملی تامین امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی را بررسی و قوه قضاییه را هم وارد کردیم، چون ایراد وارده به لایحه تامین امنیت زنان ، ورود به آن به مقوله مجازات‌هاست که موجب قضایی شدن آن می‌شود و باید از طریق قوه قضاییه ارایه شود. بنابراین قسمت قضایی را جدا کردیم و قرار است با همفکری قوه قضاییه در قالب لایحه جدید تعزیرات مطرح شود.
 
 مولاوردی در پایان گفت: سایر بخش‌های این لایحه به صورت حمایتی و پیشگیری از خشونت علیه زنان و تأمین امنیت آنان است که در حال آماده‌سازی آن هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار