مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی از رشد منفی بارندگی‌ها در طول سال زراعی جاری خبر داد و گفت: در این دوره تاکنون میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 میلی‌متر کاهش یافته است.

علی مطلبی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: در سال زراعی جاری شاهد کاهش 76.8 میلی‌متری بارندگی‌ها نسبت به دوره زراعی مشابه قبل در آذربایجان غربی بوده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌‌های استانی، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری جمع کل بارندگی‌ها در استان 307.3 میلی‌متر بوده و این در حالی است که کل بارندگی‌های استان در مدت مشابه سال قبل 384.1 میلی‌متر بوده است.

مطلبی‌فرد همچنین به کم‌بارش‌ترین شهرستان‌های استان در این مدت اشاره کرد و افزود: خوی، سلماس و چایپاره به ترتیب با 165.9، 176.1 و 202.1 میلی‌متر شاهد کم‌ترین نزولات جوی در این مدت بوده‌اند.

وی همچنین شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر و اشنویه را با 707.2، 590.2 و 374.7 میلی‌متر به ترتیب پربارش‌‌ترین‌های استان در طول 9 ماه گذشته از سال زراعی جاری عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی تصریح کرد: با این وجود مقایسه آمارهای اداره کل هواشناسی حاکی از رشد منفی بارش‌ها در تمام مناطق استان نسبت به دوره مشابه قبل است.

مطلبی‌فرد با اشاره به اینکه ارائه این آمارها می‌تواند در بهینه‌سازی مصرف هم‌استانی‌ها در آستانه ایام گرم سال موثر باشد، گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده امید می‌رود روند مصرفی هم‌استانی‌ها متناسب با میزان بارندگی‌ها نسبت به سال‌های گذشته با ملاحظات بیشتری انجام شود/ش/ن.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.