سیاری گفت: ما 3 برنامه اساسی برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر داریم تا بتوانیم به میزان زیادی از مرگ‌های زودرس جلوگیری کنیم.

علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما 3 برنامه اساسی برای کاهش بیماری‌های واگیر داریم تا بتوانیم به میزان زیادی از مرگ‌های زودرس جلوگیری کنیم. 

وی افزود: اولین برنامه توانمندسازی مردم که تحت عنوان برنامه ملی خود مراقبتی است که مسئولیت صیانت و حفظ سلامتی را به خود مردم واگذار می‌کند و برای این کار پرونده سلامت تشکیل می‌دهیم، معاینه انجام می‌دهیم عوامل خطر را شناسایی می‌کنیم و مراقبت‌ها را تحت کنترل خودشان در می‌آوریم. 

وی ادامه داد: همکاری‌های بین بخشی برنامه دوم است و برای اینکه اتفاق بیفتد و ما عوامل خطر را شناسایی کنیم باید بقیه بخش‌ها مثل رسانه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت کار، وزارت رفاه و وزارت راه همکاری‌های لازم را انجام دهند. 

سیاری گفت: راه سوم این است که اصلاحات در سیستم خودمان انجام دهیم و سیستم را متحول کنیم تا بتوانیم این خدمات را برای افرادی که مشکلات و آسیبهای اجتماعی و اختلالات روانی دارند را تحت مراقبت قرار دهیم. 

سیاری خاطر نشان کرد: لازم است ما در جامعه نیز اقداماتی را برای کاهش بیماری‌های غیرواگیر انجام دهیم به عنوان مثال مصرف نمک و چربی را کاهش دهیم و از کم تحرکی جلوگیری کنیم. 


انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار