رئیس جمهور آمریکا با رئیس رژیم صهیونیستی در کاخ سفید دیدار کرد و با وی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌گو کرد و در این دیدار محرمانه تضمینی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به او داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم‌پست،"شیمون پرز"، رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته  با "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا در  کاخ سفید دیدار و با وی درباره مسائل مختلف از جمله برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کرد.

در همین حال رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند اوباما با تضمین‌هایی درباره برنامه هسته‌ای ایران رئیس رژیم  صهیونیستی را بدرقه کرد.

به نوشته روزنامه روزنامه جروزالم‌پست  پرز روز چهارشنبه پس از صرف  یک نهار کاری با اوباما در نشستی محرمانه با سران لابی‌های اسرائیلی در دفتر کاری اوباما شرکت کرد.

مذاکرات هسته‌ای ایران، تحولات عراق و توقف "گفت‌وگوهای صلح اسرائیل و فلسطین" محور نشست پرز با اوباما بودند.

 پرز پس از این دیدار درگفتگو با خبرنگاران گفت "اوباما از اسرائیلی‌ها می‌خواهد مطمئن باشند که او در مخالفت برای دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای سرسخت است."

مقامات اسرائیلی آگاه گفته‌اند که پرز و اوباما هنگام گفت‌وگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 در وین به ابراز انتظاراتشان از نتایجی که می‌خواهند از این مذاکرات به دست آیند پرداختند؛ این مقامات گفته‌اند که جزئیات این گفت‌وگوها محرمانه باقی خواهد ماند.

رئیس رژیم صهیونیستی درباره این مذاکرات به رسانه‌ها گفت اسرائیل امیدوار است کشورهای 1+5 به توافقی مشابه با توافق سلاح‌های شیمیایی سوریه در  برنامه هسته‌ای ایران برسند: یعنی نابودی کامل زیرساخت‌های برنامه هسته‌ای ایران و از بین بردن مواد هسته‌ای.

پرز در این دیدار گفته است : "بهترین راه برای رسیدن به چنین توافقی پیروی از الگوی سوریه است."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار