در پی کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدی، تولیدات بخش خصوصی منطقه يورو کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشکاه خبرنگاران به نقل از رويترز، بر اساس اعلام موسسه پژوهش‌هاي اقتصادي مارکيت، در پي کاهش سفارش خريد به کارخانه‌ها و صنايع توليدي بخش خصوصي منطقه يورو و به طور کلي، کاهش تقاضا براي محصولات و تجهيزات توليدي صنايع اين منطقه، شاخص توليدات اين بخش در ماه ژوئن کاهش يافت.

بر اساس شاخص مديران خريد موسسه پژوهش‌هاي اقتصادي مارکيت، رشد توليدات کارخانه‌اي که با استناد به ميزان خريدي که مديران هر شرکت توليدي سفارش مي‌دهند و بر اساس اعدادي از يک تا 100 واحد اندازه‌گيري مي‌شود، در ماه ژوئن به 52.8 واحد رسيد، اين در حالي است که رقم همين شاخص در ماه گذشته 53.5 واحد بود.

اين شاخص به طور کلي آهنگ افزايش يا کاهش رونق اقتصادي در بخش صنايع و کارخانه‌ها را در هر کشور و منطقه اقتصادي بر اساس ميزان خدمات، سفارش‌هاي جديد و توليد نشان مي‌دهد و براي پيش‌بيني فراز و نشيب‌هاي توليد ناخالص داخلي کشورها و مناطق اقتصادي در کوتاه مدت به‌کاربرده مي‌شود.

اگر رقم اين شاخص، بالاي 50 واحد باشد به معناي آن است که در اين بخش توسعه و رونق وجود دارد و اگر رقم آن پايين تر از 50 واحد باشد به معناي افت رونق اقتصادي در بخش مربوطه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار