4 زندان در کالیفرنیا طی 9 سال گذشته بیش از 50 زندانی زن را به طو غیرقانونی تحت عمل جراحی عقیم‌سازی قرار داده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از راشا تودی، بیش از 4 زندان در کالیفرنیا 9 سال است که طرح عقیم‌سازی زندانیان زن را اجرا می‌کنند.

از سال 2005 تا کنون بیش از 144 زندانی زن در کالیفرنیا تحت عمل‌ جراحی قرار گفته‌اند که بیش از یک‌سوم این جراحی‌ها به طور غیرقانونی و بدون اطلاع فرد صورت گرفته‌اند.


گفته می‌شود افرادی که درخواست چنین جراحی را داشته باشند، باید شخصا یک فرم را پر کنند و موافقت رسمی خود را اعلام نمایند. این در حالی است که حدود 50 مورد از این جراحی‌ها در زندان‌های کالیفرنیا بدون اجازه و حتی اطلاع فرد زندانی صورت گرفته است.


علاوه بر این، طبق قوانین باید بین زمان امضای فرم و زمان جراحی بین 30 تا 180 روز فاصله باشد تا فرد فرصت کافی برای تجدیدنظر داشته باشد. آمار نشان می‌دهند بیش از 30 مورد از جراحی‌های عقیم‌سازی زندانیان زن این قانون را نقض کرده‌اند و تنها پس از گذشت 3 یا 4 روز، عمل جراحی را انجام داده‌اند.


گفته می‌شود زندان‌های "فالسوم"، "زندان مرکزی زنان کالیفرنیا"، "زندان ایالتی وَلِی" و "مرکز نگهداری زنان کالیفرنیا" سال‌ها به صورت غیرقانونی به عقیم‌سازی زندانیان زن می‌پرداخته‌اند.





انتهای پیام/
برچسب ها: کالیفرنیا ، زندان ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار