مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه سیستان و بلوچستان گفت: شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در حال حاضر 33 سد از جمله هفت سد مخزنی، 11 سد انحرافی و 15 تعذیه‌ای را در دست بررسی دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، احمد عاقبت‌بخیر افزود : آب محور توسعه و آبادانی در هر جامعه است که صرفه‌جویی در آن قطعاً به نفع خود مردم است و توجه نکردن به نحوه مصرف آن بحران‌هایی را در منطقه به همراه خواهد داشت.

وی با بین اینکه استان‌های زیادی هستند که با مشکل آب مواجه هستند، ادامه داد: عدم مصرف صحیح آب در استان موجب کم‌آبی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 94 درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌‌شود، گفت: از این میزان پنج درصد مصرف آب شرب است که باید از طریق رسانه‌ها هشدار دهیم که به صرفه‌جویی در مصرف آب بیشتر اهمیت دهند.

عاقبت‌بخیر خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی استان 103 میلی‌متر است و میزان بارش در استان 20 میلیارد متر مکعب است که 85 درصد آن تبخیر می‌شود.

وی تصریح کرد: از 15 درصد باقی مانده هشت درصد روان آب است و هفت درصد نیز نفوذ آب سفره زیرزمینی است.

این مسئول ادامه داد: شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در حال حاضر 33 سد از جمله هفت سد مخزنی، 11 سد انحرافی و 15 تعذیه‌ای را در دست بررسی دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه سیستان و بلوچستان افزود: از 22 سد مخزنی و تغذیه‌ای 2,1 دهم میلیارد متر مکعب ظرفیت ذخیره‌سازی داریم.

وی تاکید کرد: 12 طرح سدسازی در دست مطالعه قرار دارد و منابع آب استان در سه بخش است/س.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.