تیم کاراته دانشجویان ایران در سومین روز نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی دانشجویان جهان به دو مدال طلا و یک برنز بخش‌های کمیته انفرادی مردان و زنان و کمیته تیمی زنان دست یافت.

صاحب الزمانی رئیس انجمن کاراته دانشجویان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در سومین روز پیکارهای کاراته دانشجویان جهان که در کشور مونته نگرو جریان دارد، سحر کرجی و امیر مهدی زاده با پیروزی مقابل حریفان خود به مدال طلا دست یافتند و تیم کمیته تیمی زنان ایران متشکل از حمیده عباسعلی، فاطمه چالاکی، روزیتا علیپور و الهه رضازاده نیز مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کرد.
  
وی افزود: سحر کرجی در رقابت‌های وزن منهای 50 کیلوگرم زنان، در مبارزه نخست خود با نتیجه 2 بر صفر مقابل پائولا دسوزا از برزیل به پیروزی رسید چنانچه کرجی در مبارزه دوم بتینا پلانک از اتریش را 3 بر 2 شکست داد. این اتریشی در رقابت‌های بین المللی جام بوسفر ترکیه موفق به شکست کرجی شده بود. پلانک در اردیبهشت ماه دو ماه پیش در اروپایی 2014 به مدال نقره دست یافت و در رده‌بندی بین المللی نیز نفر اول این وزن است.
 
صاحب الزمالی تصریح کرد: نماینده وزن منهای 50 کیلوگرم تیم دانشجویان ایران در مبارزه سوم خود مقابل هانا دارسکوویچ کاراته کای کشور میزبان 2 بر صفر برنده شد البته کرجی برای کسب مدال طلا به مصاف ویکتوریا سمنیکوا از اسلواکی رفت و حریف خود را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و مقتدرانه قهرمان شد.
  
وی اظهار داشت: امیر مهدی زاده کاراته کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم دانشجویان ایران نیز پس از یک دور استراحت، در نخستین مبارزه خود به مصاف سانتوز داگلاس دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان از برزیل رفت و موفق شد این حریف صاحب نام را با نتیجه 7 بر یک شکست دهد چنانچه این دو کاراته کا 18 ماه پیش در فینال جهانی پاریس نیز به مصاف هم رفته بودند که پس از تساوی در وقت قانونی مبارزه، مهدی زاده با رای داوران برنده اعلام شد البته مهدی زاده در پیکار دوم سون جینگ جوا از چین را 7 بر صفر شکست داد و در گام سوم مقابل شیناتورا آراگا (برادر ریوتارو آراگا) از ژاپن رفت و موفق شد این ژاپنی که دارای دو مدال برنز از رقابت های قهرمانی آسیاست را پیش از وقت قانونی 8 بر صفر شکست دهد.
  
وی در ادامه گفت: مهدی زاده برای کسب مدال طلا رو در روی احمد عبدالسادک از مصر قرار گرفت و با برتری 4 بر صفر در این مسابقه به مدال طلا دست یافت ,تیم کمیته تیمی زنان ایران متشکل از حمیده عباسعلی، فاطمه چالاکی، روزیتا علیپور و الهه رضازاده نیز همراه با تیم صربستان به طور مشترک به مدال برنز رسیدند.
  
صاحب الزمانی اظهار داشت: تیم کمیته تیمی زنان کشورمان پس از یک دور استراحت، در دور دوم با نتیجه 2 بر صفر مقابل تیم آلمان پیروز شد و در دور سوم نیز با حساب 2 بر یک از سد مصر گذشت. این تیم در دور چهارم با نتیجه 2 بر یک مغلوب تیم اتریش شد و با برتری 2 بر یک مقابل فرانسه در دور پنجم همراه با تیم صربستان به طور مشترک در رده سوم قرار گرفت و صاحب مدال برنز شد.
  
وی تصریح کرد: نمایندگان کاراته دانشجویان ایران پیش از این به یک مدال نقره توسط رزیتا علیپور و 3 مدال برنز توسط سجاد گنج زاده، ذبیح الله پورشیب و حمیده عباسعلی دست یافته بودند مسابقات کاراته دانشجویان جهان از روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شده و تا امروز  ادامه خواهد داشت. این رقابت‌ها امروز با برگزاری مبارزات کاتا و کومیته تیمی مردان به پایان می‌رسد.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار