رئیس انجمن کاراته دانشجویان خبر داد

کسب دو مدال برنز در روز نخست مسابقات رقابت‌های کاراته دانشجویان

اولين روز از رقابت‌های‌ کاراته دانشجويان جهان مونته نگرو با كسب دو نشان برنز براي دانشجويان ايرانی به پايان رسيد.

صاحب الزمانی رئیس انجمن کاراته دانشجویان فدراسيون ملی ورزش‌های دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در اولين روز برگزاری نهمین دوره رقابت‌های کاراته دانشجويان جهان كه در كشور مونته نگرو در جريان است با کسب دو مدال برنز کمیته برای کاراته كاران زن و مرد ايراني پيگير شد.  

وی افزود: در رقابتهای کومیته بخش مردان سجاد گنج زاده در وزن 84+ کیلوگرم در مسابقه نخست 10بر دو ورزشکاری از ژاپن را از پیش رو برداشت. چنانچه  در ادامه با نتیجه 8 بر 5 نماینده ترکیه را شکست داد همچنین وی در سومین دیدار خود برابر ورزشکاری از کشور اسپانیا با نتیجه 4 بر دو به پیروزی رسید، گنج زاده در چهارمین مسابقه خود برابر قهرمان دوره قبل رقابتهای جهانی دانشجویان از کشور میزبان قرار گرفت و این دیدار را در عین شایستگی با نتیجه نزدیک یک بر صفر واگذار کرد تا به این ترتیب برای کسب نشان برنز برابر نماینده اسلوانی قرار بگیرد. کاراته کار کشورمان در این مسابقه 3 بر 2 به برتری دست یافت و تیم ملی داشنجویان ایران را با نشان برنز خود صاحب نخستین مدال در این دوره از رقابتها کرد.  

صاحب الزمانی تصریح کرد: در نخستین روز از نهمین دوره مسابقات کاراته دانشجویان جهان در مونته نگرو در بخش کومیته زنان حمیده عباسعلی در ورزن 68+ کیلوگرم به مصاف حریفان خود رفت و موفق شد با برتری در مسابقه نهایی برابر نماینده چین ایران را صاحب دومین مدال برنز خود کند. چنانچه این ورزشکار برای کسب این نشان در اولین دوره مسابقات با قرعه استراحت روبرو شد، سپس در دور دوم برابر نماینده کشور فرانسه یک بر صفر مغلوب شد، در ادامه و در جدول بازنده ها برای کسب نشان برنز ابتدا برابر حریفی از اسپانیا با نتیجه هشت بر صفر به برتری رسید، سپس نماینده کشور نیوزلند را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد و در آخرین مسابقه نیز برابر نماینده کشور چین با نتیجه هشت بر صفر به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.  

وی تصریح کرد: در مسابقات دیروز در بخش کاتای انفرادی و در بخش زنان مهسا افسانه دیگر نماینده ایران در شرایطی از مدال دور ماند که سه مسابقه اول خود را مقابل حریفانی از کشورهای مصر مجارستان و ایتالیا به پیروزی رسید اما در نهایت مقابل حریف ژاپنی 5 بر صفر شکست خورد و در جدول بازنده‌ها مقابل نماینده بلاروس 3 بر 2 مغلوب گردید و از دور رقابتها حذف شد.  

صاحب الزمانی درادامه گفت: در بخش مردان فرید حقیقی هم در کاتای انفرادی در اولین مسابقه خود مقابل نماینده کشور آلمان 3 بر دو شکست خورد و از ادامه مسابقات بازماند البته ادامه این رقابتها، امروز جمعه(30 خرداد ماه) مبارزات اوزان 57- و 84- کیلوگرم مردان و 61- و 68- کیلوگرم بانوان برگزار خواهد شد چنانچه  ابراهیم حسن بیگی و ذبیح اله پورشیب در بخش مردان و رزیتا علیپور و الهه رضازاده در بخش بانوان به مصاف حریفان خواهند رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار