فعالان ضد جنگ در واشنگتن به مداخله نظامی دوباره آمریکا در عراق اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ فعالان ضد جنگ در واشنگتن به مداخله نظامی دوباره آمریکا در عراق اعتراض کردند. 

ده ها نفر از فعالان ضد جنگ در پایتخت آمریکا به تصمیم این کشور برای مداخله نظامی مجدد در امور عراق اعتراض کردند. معترضان با برپایی تظاهرات، شعارهایی مانند " جنگ تازه ای در عراق نمی خواهیم" سر دادند. 

یکی از معترضان نیز با استفاده از بلندگو خطاب به مقامات آمریکا گفت: "شما کسانی هستید که عراق را متلاشی کردید. این شما هستید که سنی‌ها را به جان شیعیان و شیعیان را به جان سنی ها انداختید". 

یک تظاهرکننده زن گفت: " به نظر ما، باید به مردم عراق فرصت داد که جامعه خود را از نو بسازند. عراقی ها باید فرصت داشته باشند دموکراسی ویژه خود را تشکیل دهند، بدون اینکه با تهدیدهای مداخله نظامی از سوی دولت آمریکا مواجه باشند". 

این تظاهرکننده افزود: " زمانیکه 300 مشاور نظامی اعزام شده به عراق نتوانند اوضاع را به شیوه مطلوب برای دولت اوباما و تندروها در کنگره آمریکا که خواستار مداخله نظامی بیشتر هستند، تغییر دهند، درخواست ها برای مداخله نظامی، اعزام نظامیان و بمباران هوایی بیشتر افزایش خواهد یافت". 

تظاهرکننده دیگری می گوید: " هر چه کارکرد (دولت) عراق بیشتر مختل شود، سود بیشتری عاید شرکای اوباما در شرکت های بزرگ می شود که از اوضاع آشفته عراق به نفع خود بهره برداری می‌کنند. این، یک اقدام امپریالیستی و سرمایه داری است که نه برای مردم عراق، بلکه برای تأمین منافع طبقه نخبه آمریکا صورت می گیرد"

یکی دیگر از معترضان می گوید: " من پیش از آغاز جنگ در سال 2003 میلادی، بارها به عراق سفر کرده بودم؛ آن زمان شیعیان و سنی ها در صلح کنار یکدیگر زندگی می کردند، اثری از اختلافات فرقه ای نبود. اگر از شهروندان عراقی پرسیده می شد شما شیعه هستید یا سنی، آنها می گفتند این حرف ها چیست، ما عراقی هستیم. امروز، عراق دچار تفرقه و اختلاف شده است. این شگردِ تفرقه بینداز و حکومت کن بود که نیروهای اشغالگر به کار گرفتند. به همین علت است که عراق امروز دچار بحران شده است". 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار