معاون برنامه ریزی استاندار: بخش کشاورزی باید به طور کامل از پتانسیلهای موجود در استان استفاده کند

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه تقی کهوریان در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه آذربایجان غربی گفت: سهم استان ما از خاک کشور 2.3 و در بخش تولیدات کشاورزی پنج تا شش درصد است در حالی که در مقایسه با سایر استانها و امکانات آن استانها این سهم در تولید، سهم ناچیزی می باشد.

وی ادامه داد: این امر بیانگر این است که یا زیرساختهای استان در این زمینه کامل نبوده و یا عملکرد و تلاشها کافی نبوده است.

وی اظهار کرد: می توانیم با تولید بالا و با صرفه اقتصادی قابل قبول در بخش کشاورزی پیش رویم و درآمد بالایی نیز برای کشاورزان ایجاد کنیم.

کهوریان ادامه داد: هم اکنون ساختار دامداری استان 70 درصد سنتی است که موجب افت کیفی محصول می شود و ما از سایر استانها محصولات لبنی به استان وارد می کنیم.

وی اظهار کرد: واحد گاوداری 12 هزار راسی که قرار است در استان راه اندازی شود می تواند تحولی در صنعت استان در این بخش به همراه داشته باشد.

وی گفت: باید شاخصها را در این بخش پیاده کرده و از فن آوریهای نوین در کشاورزی استان استفاده کنیم.

کهوریان افزود: تقویت شرکتهای کشاورزی دانش بنیان هم اکنون در استان آغاز شده که این امر می تواند کمک شایسته ای به پیشرفت بخش کشاورزی کند.

وی اظهار کرد: در راستای توسعه اقتصادی و کشاورزی استان سیاستهای بسیاری به همراه برنامه های اولویت بندی شده در راستای افزایش تولید در استان بکار می گیریم.

معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: این اقدامات در راستای درآمدزایی برای کشاورزان و روستاییان است.

وی اظهار کرد: اگر درآمد روستاییان بالا باشد می توان انتظار داشت روستاییان در روستاها بمانند.

کهوریان گفت: اولویتهای کارگروه اقتصادی آذربایجان غربی تدوین طرح های کسب و کار به عنوان راهنمای سرمایه گذاران بخش کشاورزی است.

وی افزود: طرح های موجود هم اکنون کپی برداری شده هستند و باید در این راستا از همکاری های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی به همراه محققان برجسته و کادر فعال آن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقات از تجارب خوبی برخوردار بوده و باید رسالت خود را هم اکنون اجرا کند و بحث اقتصاد مقاومتی در استان با پیاده سازی کشاورزی دانش بنیان توسط محققان مرکز تحقیقات میسر می شود.

کهوریان گفت: باید سهم بخش کشاورزی را در تولید ناخالص استان بالا ببریم چون توسعه این بخش امنیت غذایی را بالا می برد. وی گفت: صادرات محصولات کشاورزی از استان نیز به سایر نقاط باید هدفگذاری و مشکلات کاملا شناسایی شوند.

وی ادامه داد: از مسوولان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می خواهیم تا در تدوین برنامه ششم توسعه استان مجموعه مشکلات بخش را آسیب شناسی کرده و برای برون رفت از چالشها راهکارها را ارائه کنند.

در این مراسم که در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد با اهدای لوح و هدایایی از 60 کشاورز و بهره بردار نمونه در این بخش در استان تجلیل به عمل آمد/س.

برچسب ها: برنامه ، استاندار ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.