"وندی شرمن" مقام بلندپایه آمریکا گفت مشخص نیست آیا ایران حاضر است در آستانه ضرب الاجل 20 ژوئیه برای دستیابی تهران و قدرت های جهان به یک موافقتنامه نهایی ، گام های ضروری را بردارد تا به جهان اطمینان دهد برنامه هسته ای این کشور کاملا صلح آمیز است یا خیر.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی که سرپرستی هیئت آمریکایی را در مذاکرات با ایران به عهده دارد، گفت: در دور پنجم از مذاکرات وین یک "سند کاری" به دست آمد اما به علت اختلافات باقی مانده "کاملا در پرانتز" قرار دارد. این اظهارات نشان می‌دهد تا دستیابی به یک موافقتنامه کارهای زیادی وجود دارد که باید انجام شود.

شرمن تصریح کرد: آنچه هنوز مشخص نیست این است که آیا ایران واقعا آماده و مایل است همه گام های ضروری را برای اطمینان دادن به جهان در مورد ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود بردارد یا خیر.

وی گفت: مقامات ایرانی بارها تاکید کرده‌اند برنامه هسته‌ای آن‌ها صرفا اهداف صلح آمیز را دنبال می‌کند. اگر واقعا اینگونه باشد، دستیابی به یک موافقتنامه خوب امکانپذیر است.

شرمن گفت شش قدرت جهان در آستانه دور بعدی مذاکرات با ایران که قرار است دوم ژوئیه برگزار شود‌، روز پنجشنبه نشستی را میان خودشان در بروکسل برگزار خواهند کرد و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

وی افزود : از هم اکنون تا 20 ژوئیه به طور شبانه روز تلاش خواهیم کرد به آنچه می‌خواهیم دست پیدا کنیم. ما در مذاکرات در مرحله ای بسیار حساس قرار داریم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز پس از پایان مذاکرات یک هفته ای بین ایران و قدرت های جهان در مصاحبه با خبرنگاران گفت قدرت های جهان زیاده خواهی می‌کنند.

انتهای پیام/.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار