وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روز گذشته بحث‌های بسیاری زیادی داشتیم و مباحث بسیار سخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، ظریف در جمع خبرنگاران گفت: از روز گذشته بحث‌های بسیار زیادی با طرف غربی  داشتیم، مباحث بسیار سخت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مواضع طرف غربی گفت: برخی مواضعی که توسط گروه 1+5 اتخاذ می‌شود غیر قابل قبول است و امیدواریم آن‌ها با واقع‌بینی جلو بیایند.

وی افزود: از امروز نگارش تقریبا شده است و نگارش متن بدین معنی است که روی مفاهیم تقریبا به توافق رسیده‌ایم.

دکتر ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اختلافات اساسی میان ایران و اعضای گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: در حال حاضر همکاران من کارهای خود را از بعد از ظهر شروع کرده‌اند و اختلافات ما با طرف غربی اساسی است.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا نگارش از لغت اول شروع می‌شود عنوان کرد: قرار نیست نگارش را از کلمه اول شروع کنیم. نگارش متن را از نکاتی آغاز می‌کنیم که توافق بیشتری روی آن‌ها وجود دارد و پس از آن به موارد اختلافی می‌پردازیم.

سرپرست تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی درخصوص عنوان توافق‌نامه گفت: عنوان توافقنامه برنامه اقدام مشترک جامع ( Joint Comprehensive plan of action) نام دارد.

مقدمه توافقنامه بین ایران و طرف غربی سوال دیگرخبرنگاران بود. ظریف درباره اینکه توافقی روی مقدمه حاصل شده گفت: خیر توافقی صورت نگرفته است.

ظریف با اشاره به اراده سیاسی در دو طرف گفت: اگر اراده سیاسی در دو طرف وجود داشته باشند، حصول توافق حتی تا قبل از 29 تیر ممکن است.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار