عضو کمیسیون انرژی مجلس ‌واردات بنزین را از تولید آن در واحدهای پتروشیمی به صرفه‌تر دانست و گفت: البته با راه‌اندازی هر یک از فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس 120 هزار بشکه به میزان بنزین تولیدی کشور در روز اضافه می‌شود.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل ‌با اشاره به جلسه کمیسیون انرژی با مسئولان وزارت نفت، سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست درباره حذف بنزین پتروشیمی‌ها و جایگزینی وارداتبنزین، اظهار داشت: ‌واردات بنزین نسبت به تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی توجیه بیشتری دارد چرا که قیمت هر تن بنزین وارداتی 100 تا 200 دلار ارزان‌تر از بنزین تولید پتروشیمی‌ها است.

وی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده میزان بنزین موجود در پتروشیمی‌ها بیشتر از حد معمول است و آلودگی آن از بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها بیشتر است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دلیل آلودگی هوای ناشی از بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی و با توجه به اینکه تولید این نوع بنزین توجیه اقتصادی ندارد، یادآور شد: بهتر است که تا هنگام تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌ها بنزین مورد نیاز کشور وارد شود.

جعفری بنه خلخال گفت: در شرایط تحریم چاره‌ای جز تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی نداشتیم اما اکنون که شرایط اضطرار از بین رفته است بهتر است که بنزین در واحدهای پتروشیمی تولید نشود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر توسعه پالایشگاه‌های کشور‌ ادامه داد: با راه‌اندازی هر یک از فازهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس 120 هزار بشکه به میزان بنزین تولیدی کشور در روز اضافه می‌شود.

وی افزود:‌ تکمیل پالایشگاه‌ها ازجمله پالایشگاه خلیج فارس به عواملی همچون نظارت بیشتر و افزایش توان اجرا برمی‌گردد و همه چیز پول نیست.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، ارزان ، بودن ، قیمت ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.