مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: چهار تن از حفاران غیرمجاز توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی و نیروی انتظامی قزوین در شهرستان آبیک دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
 
حمیدرضا قاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای بین کارکنان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اظهار کرد: یک گروه چهار نفره از افراد سودجو با سودای به دست‌آوردن دفینه‌های تاریخی، حین حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای شهرستان آبیک، توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی آبیک دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری حفاران غیرمجاز افزود: طبق گزارش‌های دریافت شده و تماس‌های تلفنی از سوی اهالی روستا مبنی بر حضور چهار تن افراد مشکوک، یگان حفاظت میراث فرهنگی آبیک به همراه نیروهای پاسگاه ناصرآباد در محل حاضر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین ادامه داد: این عملیات با اقدامی به موقع موفق به دستگیری متخلفین در حین حفاری در بنای تاریخی و ضبط و تحویل ادوات حفاری به مراجع قانونی انجام شد.

این مسئول ضمن تشکر از اهالی روستاهای آبیک و تمامی افرادی که برای حفظ مواریث فرهنگی خود با اطلاع‌رسانی به موقع مانع از تخریب و تعرض به این گنجینه‌های فرهنگی‌ می‌شوند، تقدیر و قدردانی کرد.

گفتنی است؛ هم‌استانی‌ها می‌توانند با شماره‌های 33340077 و 33349014 ـ‌ 336885 برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و حفاری با مرکز یگان حفاظت استان قزوین تماس بگیرند/س

برچسب ها: حفران ، آبیک ، دستگیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iraq
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
چراغی که به منزل روا است به مسجد حرام است