سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام گرفته کانون حشره "سنک" در کشور ترکمنستان است.

 رضا عباسی گفت: شب گذشته نشست هماهنگی در خصوص چگونگی انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله در برابر حشره سنک با حضور نمایندگان تمامی دستگاه‌های مرتبط در محل استانداری برگزار و تصمیمات مقتضی برای مدیریت این موضوع اتخاذ شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب سال جاری در طبیعت شرایط تکثیر حشره سنک با جمعیت زیاد فراهم شده است.

سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: این حشره در شهرستان سرخس به تعداد انبوه مشاهده شده که جلسات متعدد شورای مدیریت بحران شهرستان تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

عباسی افزود:سنک با توجه به جمعیت زیاد مهاجرت می کند و وجود نور شهرها باعث جلب این حشره به سمت شهرها می‌ شود در حالی که زندگی این حشره وابسته به انسان نیست و نیش‌ نمی زند و یا به انسان بیماری منتقل نمی کند و کاملا بی‌خطر است.

بر اساس این گزارش مقرر شد دستگاه‌های مرتبط شامل ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ضمن رصد موضوع و شناسایی کانون‌های احتمالی این حشره ، سم‌پاشی را در دستور کار خود قرار دهند تا از تکثیر و هجوم بیشتر آن در شهرها جلوگیری شود.

همچنین مقرر شد شهرداری مشهد با مشارکت دستگاه‌های ذیربط اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای از جمله استفاده از تله‌های نوری و چسب‌های زرد رنگ در سطح معابر شهری و به ویژه اطراف حرم مطهر رضوی را در دستور کار قرار دهد

برچسب ها: سنک ، ترکمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار