مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با حشره سنک که هفته‌های اخیر در زندگی شهری از جمله مشهد و مناطق مختلف استان مشاهده شده است، باید علمی و همراه با آگاهی باشد.

جواد اصغری مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به شدت تاکید داریم که شهروندان برای مبارزه با این حشره از سمپاشی استفاده نکنند.

او افزود: نصب توری برای درب‌ها و پنجره‌ها، بستن درز‌ها و شکاف ورودی‌های پنجره و درب به منازل و کم کردن نور سفید به دلیل جذابیت بالای این رنگ برای «سنک» از جمله راهکار‌های مبارزه با ورود و افزایش جمعیت این حشره است.

مدیر حفظ نبابات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه استفاده از جارو برقی در صورت تجمع سنک در منابع نوری منزل مفید است، ادامه داد: همچنین استفاده از کارت‌های رنگی و چسب دار و نیز چراغ‌های حشره کش به ویژه در اماکن عمومی برای کنترل این حشره بسیار مفید است.

اصغری بیان کرد: روش دیگر مبارزه با این حشره، استفاده از تله‌های آبی است به این شکل که ظرف بزرگی شامل مایع ظرف شویی و آب در زیر منبع نوری قرار داده شود تا جذب این حشرات به آب موجب گرفتاری آنان شود.

او تصریح کرد: در هماهنگی‌های انجام شده، روش‌های مذکور در سطح کلان توسط دستگاه‌های متولی در سطح شهر اجرا خواهد شد.

حشره سنک آفت کشاورزی نیست

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه این حشره برای انسان مشکل ساز نیست، تاکید کرد: این حشره به هیچ وجه آفت کشاورزی نیست و به اشتباه به عنوان آفت پنبه و یونجه از آن یاد شده است که این امر می‌تواند در استفاده از راه‌های اشتباه در مبارزه شهروندان موثر باشد، بنابراین باید مردم نسبت به این مهم آگاه شوند.

اصغری اظهار کرد: این حشره متعلق به مراتع است که چرایی و چگونگی حضور آن در این جمعیت فراوان در سطح شهر‌ها در حال بررسی است و انتقال آن توسط باد از کشور ترکمنستان به شهر‌های خراسان رضوی، نیازمند بررسی دقیق و اعلام نتایج واقعی است.

او با اشاره به اینکه این حشره به هیچ وجه علاقمند به زندگی با انسان نیست، افزود: به جد تاکید داریم که مردم اخبار را از رسانه‌ها و منابع معتبر پیگیری کنند، زیرا اطلاعات اشتباهی از این حشره و راه‌های مبارزه با آن در فضای مجازی در حال نشر است که موجب سوء استفاده افراد سودجو از این وضعیت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار