فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی گفت: در دو ماهه اول سال جاری مبلغ 933 میلیون ریال خسارت به مراتع استان از طریق دام وارد شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، غلامعباس فراهانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو ماهه اول سال جاری مبلغ 933 میلیون ریال خسارت به مراتع از طریق دام وارد شده است که 160 میلیون ریال خسارت به دلیل چرای غیر مجاز و مبلغ 773 میلیون ریال به دلیل چرای خارج از فصل بوده است.

وی افزود: در این مدت زمان تعداد یک هزار و 150 راس دام به دلیل چرای غیر مجاز و 5 هزار و 580 راس به دلیل چرای خارج از فصل اخراج شده‌اند که این دام‌ها از استان‌های قم، لرستان، اصفهان و البرز بوده‌اند و بیشترین دام اخراجی از شهرستان‌های شازند و خمین بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی تصریح کرد: هر ساله با فصل بهار و رشد گیاهان مرتعی، برخی از مراتع شهرستان‌ها دستخوش چرای غیر مجاز دام می‌شوند که این امر مغایر با قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور است، زیرا چرای زودرس و واحد دامی خارج از ظرفیت باعث تخریب شدید مراتع می‌شود.

فراهانی در ادامه افزود: گشت و مراقبت و اطلاع رسانی به تعداد 12 واحد گشتی در تمامی شهرستان‌های تابعه به تعداد یک هزار و 488 نفر روز در دو ماهه سال جاری بوده است.

وی گفت: رسانه‌های گروهی با اطلاع‌ رسانی و آموزش بهره‌‌برداران می‌توانند در ارتقای سطح فرهنگ استفاده از منابع طبیعی سهم به‌ سزایی داشته و ما را در امر خطیر حفظ و حمایت از انفال حمایت کنند./ش/ن
/
برچسب ها: خسارت ، دام ، حفاظت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.