تا پایان برنامه پنجم توسعه 5 هزار دانشجوی غیر ایرانی که 3 هزار نفر آن به صورت غیر بورسیه هستند، باید در دانشگاه‌های داخل کشور جذب شوند.

محمد حاج جباری، مدیر کل امور دانش آموختگان غیر ایرانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: یکسری فعالیت‌هایی در خصوص گسترش پذیرش دانشجویان غیر بورسیه در دانشگاه‌های کشور در حال انجام است، چنانچه مکاتبات دانشگاه‌ها در خصوص جذب دانشجو در حال انجام است.

وی افزود: طی تفاهم نامه‌ای که بین وزارت علوم و سایر کشورها در خصوص پذیرش دانشجو به صورت آزاد در ایران منعقد شده است، دانشگاه‌های علاقه‌مند به جذب دانشجوی خارجی با دارا بودن بسته‌های لازم از جمله خوابگاه و مراکز پژوهشی و با تایید وزارت علوم می‌توانند دانشجوی خارجی جذب کنند.

جباری تصریح کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده سال پنجم که هم اکنون در اواخر آن قرار دادیم، سالانه 5 هزار دانشجوی خارجی که 2 هزار نفر آنان به صورت بورسیه و 3 هزار نفر آن به صورت غیر بورسیه باید جذب دانشگاه‌های داخل شوند، چنانچه امسال این امر در برنامه قرار گرفته که 3 هزار دانشجوی غیر بورسیه با موافقت جذب دانشگاه‌های داخل کشور شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار