سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: خرید تضمینی گندم گلستان از مرز 450 هزار تن گذشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ، محمدرضا افشار با بیان این که از ابتدای فصل خرید تا کنون حدود 460 هزار تن از این محصول استراتژیک تحویل مراکز خرید شد، گفت: تاکنون این مقدار در قالب 64 هزار محموله در اقصی نقاط استان تحویل مراکز خرید شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امر خرید تا تحویل آخرین محموله گندم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تعامل بسیار خوب و سازنده ای که بین مسئولین شرکت غله گلستان و بانک سپه استان برقرار است تا کنون حدود مبلغ 376 میلیارد تومان از این مطالبات به حساب گندمکاران زحمتکش گلستانی منظور شده است و این پرداختی ها ادامه خواهد داشت .

افشار خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود بیشترین میزان خرید در سال زراعی جاری تا کنون مربوط به شهرستان آق قلا و کمترین آن مربوط به شهر فاضل آباد بوده است . همچنین با توجه به میزان خرید یاد شده استان گلستان توانسته است جایگاه سوم کشور از حیث تولید گندم را به خود اختصاص دهد .

وی اظهار کرد: سطح زیرکشت گندم استان گلستان در سال زراعی جاری حدود 370 هزار که شامل 164 هزار هکتار آن کشت آبی و 200 هزار هکتار هم به کشت دیم اختصاص پیدا کرده و این استان توانسته جایگاه سوم را در زمینه میزان خرید پس از استان های خوزستان و فارس در کشور کسب کند./ب


برچسب ها: گندم ، گلستان ، خرید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.