یک رسانه امریکایی در گزارشی در خصوص تیم ملی فوتبال کشورمان به نقل از مربی بدنساز سابق ایران نوشت قطعا ایران می تواند در برابر نیجریه و بوسنی پیروز شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، رسانه دیجیتالی بلیچر ریپورت سان فرانسیسکو  در گزارشی از تیم ملی کشورمان به نقل از بدنساز سابق تیم ملی نوشت قطعا ایران می تواند در برابر نیجریه و بوسنی پیروز شود.
 
مارکوس جورج در این گزارش می نویسد :
"زمانی که تیم ملی سال گذشته برای چهارمین بار، به جام جهانی صعود کرد، ایرانیان در خیابان ها جشن گرفتند.
 
این اتفاق درست چند روز پس از پیروزی حسن روحانی، در انتخابات ریاست جمهوری که آینده ای روشن را نوید می داد  رخ داد.
 
بر روی کاغذ، چشم اندازتیم ایران دلهره آور به نظر می رسد. ایران در کنار آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در گروه F جای گرفته است، تیم هایی که ستاره های متعددی دارند که در بهترین لیگ های جهان بازی می کنند.  در مقابل، اعضای تیم ملی ایران بیشتر در لیگ داخلی آن بازی می کنند.
 
مجید پناهی، یکی از بنیانگذاران  وب سایت انگلیسی زبان "تیم ملی" می گوید: " انتظارات ازاین تیم بسیار بالا است، اما این انتظارات غیر واقعی است".  "صعود به دور بعد بسیار دشوار خواهد بود."
 
این گزارش در ادامه به اختلافات و مشکلاتی که در راه آماده سازی تیم ملی وجود داشت پرداخت.
 
به گزارش مطبوعات ایران، کی‌روش، دستیار مربی سابق منچستر یونایتد و سرمربی رئال مادرید و آفریقای جنوبی و تیم ملی پرتغال، فدراسیون فوتبال ایران را سخت تحت فشار قرار داد تا آنچه که برای تیم ملی نیاز دارد، به دست آورد.
 
میک مک درموت، مربی بدنسازی سابق ایران که از آوریل 2012 تا ژوئیه 2013  با کی‌روش همکاری می کرد و در حال حاضر مربی بدنساز النصر امارات متحده عربی است گفت "کارلوس سخت مبارزه کرد که شما باورتان نمی شود. او روابط خوبی با فدراسیون فوتبال ایران دارد."
 
سکانداری سه ساله کیروش از آوریل سال 2011 آغاز شد. یکی از ماموریت های اصلی او شناسایی بازیکنان کلیدی ایرانی تباری بود که در سطح بالا در خارج از کشور بازی می کردند و می توانستند با مهارت ها ،سرعت و آمادگی بدنب که از لیگ های اروپایی کسب کرده بودند  شانس صعود ایران را بیشتر کنند.
 
وی در متقاعد کردن چند بازیکن خارجی برای بازی در تیم ملی نقش اساسی داشت، از جمله اشکان دژاگه (از فولهام) مهاجمی که در ایران به دنیا آمد اما که به آلمان نقل مکان کرد ، و رضا قوچانژاد ( از چارلتون)، که در هلند بزرگ شده و پسر طلایی فوتبال ایران تبدیل شد. زمانی که گل حیاتی مقابل کره جنوبی در ماه ژوئن گذشته در مرحله نهایی را به ثمر رساند.
 
بازیکن دیگر استفان "مهرداد بیت آشور بود ،مدافعی متولد شده در ایالات متحده که برای اولین بار در سال 2013 برای ایران بازی کرد.
 
 این گزارش در ادامه  با تمجید از نکونام و تیموریان ، نوشت، آنها با دو هافبک با تجربه خود تقویت شده اند- جواد نکونام، کاپیتان تیم که پنج سال در اوساسونا به سر برد، و آندرانیک تیموریان که برای چندین سال در انگلستان در فولهام، بارنزلی و بولتون بازی کرده است.
 
در برابر تلاش کی‌روش برای جذب بازیکنان ایرانی که در خارج از کشور رشد کرده بودند، مقاومت هایی صورت گرفت اما ایستادگی کرد، و این کار او عنصر سازماندهی مجدد مدیریت و نظم و انضباط در تیم ملی را تشکیل داد.  این پروژه در سه ماه اول شامل سفارش تجهیزات جدید ، توپ، لباس و وسایل دیگر بود. کیروش قصد داشت اعتبار تیم ملی را افزایش دهد تا یک پله پایین تر از تیم های باشگاهی ایران نباشد.   
 
مک درموت اولین تجربه خود از یک بازی خانگی در ورزشگاه آزادی تهران  را بازگو می کند. او می گوید " وقتی ما رسیدیم  اصلا آمادگی وجود نداشت."  تیم مربیگری برنامه های دقیق برای کمپ های آموزشی تنظیم کرد. آنها هتل ها را به روز رسانی کردند، اتاق بازیکنان با تصاویری از فوتبال ایران تزئین شد تا برای آنها الهام بخش باشد، برنامه های دقیق اردوگاه ها تنظیم شد و برای هر یک از اعضا پروتکل های آماده سازی کارکنان ارائه شد.
 
مک درموت گفت:" این یک بیدارباش به استانداردهای بین المللی آماده سازی بود"  .

در ادامه گزارش از سرمربی تیم ملی کشورمان نیز تمجید شده و آمده است: سر الکس فرگوسن سرمربی بازنشسته منچستر یونایتد سال گذشته در کتاب خاطرات خود ، کیروش را درخشان، باهوش و دقیق توصیف کرد.  " فرگوسن، مربی که بخاطر توجه به جزئیات و نگرش غیر قابل انعطاف مشهور است گفت:" او نزدیک ترین فردی است که می تواند سرمربی منچستر یونایتد باشد،بدون این که عنوانی کسب کرده باشد. "  به ناچار، شخصیت مورد نظر کی‌روش تنش به بار آورد، حداقل به دنبال پیشنهاد کیروش، مبنی بر این که رقابت های جام حذفی ایران باید لغو شود.
 
درخواست او بود مورد تایید قرار نگرفت، اما این رقابت ها به نحوی پیش رفت که کوچکترین تاثیری بر آماده سازی تیم ملی نگذارد.
 
 پناهی از وب سایت تیم ملی می گوید" او یک مربی خوب و با تدبیر است، اما او انتظار دارد که تمام کشور طرز فکر خود را تغییر دهند تا در راستای طرز فکر او باشند و این به عنوان یک مشکل تلقی شده است."
 
برنامه های کیروش برای یک اردو در پرتغال، لغو شد و این تیم هم فاقد مسابقات تدارکاتی در برابر تیم های بزرگ است. دلیل هر دو آن ناشی از مسائل مالی فدراسیون بود که خود به دلیل تحریم ها علیه این کشور است.
 
در عوض ایران مسابقات دوستانه ای مقابل بلاروس و مونته نگرو برگزار کرد، که هر دو با تسوی بدون گل همراه شد و 2بر صفر ترنیداد و توباگو را شکست داد.
 
 کیروش با باشگاه های ایران بر سر امتناع آنها از دادن بازیکنان ملی پوش خود به تیم ملی برای اردوهای طولانی مدت رو در رو شد. در اردوی افریقای جنوبی در اوایل ماه مه  فقط 11 بازیکن حضور داشتند زیرا بعضی تیم ها درگیر رقابت های باشگاه های آسیا بودند. کیروش از این واقعیت علنا ابراز تاسف کرد.   
 
کیروش دراردوی اتریش در ماه گذشته به خبرنگاران گفت " کسانی که فکر می کنند تیم ملی ایران تنها با 14 روز آماده سازی موفق خواهد شد یا دیوانه هستند و یا در دیسنی لند زندگی  می کنند.".
 
در ماه مه، محمد نهاوندیان معاون رئیس جمهور روحانی از همه خواست پشت تیم ملی باشند، و شکی نیست که هواداران پرتعداد ایران مایلند تیمشان در طول مسابقات گروهی با جان و دل بجنگند.
 
مک درموت، با اشاره به بازی ایران برابر نیجریه در روز 16 ژوئن، که می گوید یک آزمایش دشوار است گفت" دو بازی  اول مهم اند" .
 
"کارلوس تیم را با دقت آماده خواهد ساخت. او سخت کار می کند تا تمام سطح جسمی و روانی   بازیکنان را افزایش دهد."
 
و مک درموت امیدوار است: "ایران بازیکنان خوبی دارد و تیم بدی نیست. وقتی که شما به جام جهانی می رسید ،هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد. آیا ایران می تواند نیجریه و بوسنی را شکست دهد.قطعا" .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار