استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اختصاص اعتبار به طرح هاي نيمه تمام حوزه بهداشت و درمان از اولويت هاي اعتبارات ماده ۱۸۰ مي باشد.

جلسه هيات رئيسه دانشگاه علوم پزشكي شهرکرد با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری،‌ ‌برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختياري در این نشست گفت: اختصاص اعتبار به طرح هاي نيمه تمام حوزه بهداشت و درمان از اولويت هاي اعتبارات ماده ۱۸۰ مي باشد.

قاسم سلیمانی، از تخصيص اعتباري بالغ بر ۱۷ميليارد ريال جهت خريداري آمبولانس،‌ تجهيزات و تامين اعتبارات مورد نياز براي تكميل مراكز بهداشتي و درماني نيمه تمام خبر داد و گفت: تامين و حفظ سلامت جامعه از اولويت هاي برنامه دولت و مسئولين استاني است لذا با انجام كارهاي كارشناسي و تعيين اولويت ها اعتبارات قابل توجهي به صورت مستقيم و غير مستقيم از محل اعتبارات استاني به حوزه سلامت تخصيص يافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشكي شهرکرد هم با اشاره به اینکه این دانشگاه فعاليت خود را از سال ۱۳۵۶ با ۶۵ دانشجو در رشته پزشكي آغاز كرده و هم اكنون با قريب به دو هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقاطع تحصيلي كارداني،‌ كارشناسي،‌ كارشناسي ارشد،‌ دكترا،‌ دكتراي تخصصي، ‌پزشكي عمومي و پزشكي تخصصي و ۱۶۱ عضو هيات علمي از دانشگاه هاي موفق در زمينه تربيت نيروهاي متخصص در حوزه بهداشت و درمان كشور مي باشد گفت: ۵ دانشكده، ۴ مركز تحقيقات مصوب،‌ ۶ بيمارستان،‌ ۷۳ مركز بهداشتي درماني شهري و ۳۵ روستايي، ‌۳۲۱ خانه بهداشت، ‌۲۲ پايگاه بهداشتي و واحدهاي پاراكلينيكي را از منابع فيزيكي دانشگاه بر شمرد كه هم اكنون براي آموزش دانشجويان و ارائه خدمات به مردم شريف استان چهارمحال و بختیاری فعال مي باشند.

مرتضي هاشم زاده كسري انباشته معادل ۸۶۰ ميليارد ريال از سنوات قبل را عمده ترين چالش مالي دانشگاه عنوان كرد و افزود: اين چالش مشكلات جدي در تامين بودجه دارو و پرداخت كارانه به وجود آورده است. و هم اكنون حدود ۷هزار نيرو در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد مشغول به خدمت هستند كه تعداد قابل توجهي از آنان شامل تبصره ۳ و ۴ مي شوند كه پرداخت حقوق آنان از محل درآمد هاي ناچيز دانشگاه است و همين امر موجب تشديد مشكلات مالي دانشگاه شده است.

وی، وجود طرح هاي نيمه تمام را از ديگر مشكلات دانشگاه بر شمرد و گفت: هم اكنون بسياري از مراكز بهداشتي و درماني فعال فرسوده هستند و نياز به تعمير،‌ بازسازي و احداث مراكز جديد در استان چهارمحال و بختیاری است لذا تامين اعتبارات لازم براي بهره برداري از پروژه هاي عمراني حوزه سلامت این استان ضروري است.

هاشم زاده، اعتبار لازم براي احداث مركز IT و تقويت فيبر هاي نوري و ايجاد بستر مناسب براي انتقال و دريافت سريع اطلاعات و پردازش داده ها را بالغ بر ۳۰ ميليارد ريال اعلام كرد.ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.