برخی از حیوانات به ویژه در فصل بهار به دلیل تغییرات آب و هوا می‌توانند خطری بالقوه برای سلامت انسان‌ها باشند و باید در برخورد با آنها احتیاط را رعایت نمود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران به افرادی که به مسافرت می‌روند هشدار می‌دهند که همزمان با گرم شدن هوا انواع حشرات و خزنده‌های سمی از مخفیگاه‌های خود خارج می‌شوند و این می‌تواند سبب خطرات فراوان برای افرادی باشد که در طبیعت به گشت‌وگذار مشغول‌اند.

گفتنی است، کارشناسان دانشگاه بیرمنگام هشدار می‌دهند، انواع گزش‌ها در اثر نیش حشراتی مانند زنبور عسل، زنبور قرمز، کنه و همچنین مار در فصل بهار شایع است و هشدار می‌دهند که افراد در صورت گزیده شدن سریعاً به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

کارشناسان توصیه می‌کنند به ویژه به هنگام گردش در طبیعت افراد دوربین و یا گوشی تلفن همراه دوربین دار در اختیار داشته باشند تا در صورت گزیده شدن حتی چنانچه نتوانستند مار را بگیرند حداقل عکس از آن گرفته به پزشکان حاضر در مراکز درمانی برای تشخیص سریع نوع پادزهر مورد نیاز نشان دهند.

پزشکان پرخطرترین گروه‌ها که آسیب شدید از گزش حشرات می‌پذیرند را افراد مسن، کودکان، زنان باردار و افراد مبتلا به مشکلات پزشکی زمینه‌ای معرفی کرده‌اند که در صورت گزش باید سریعاً تحت درمان قرار بگیرند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.