بر اساس شواهد موجود سرانه پایین مصرف شیر در کشور، با افزایش خطر بروز بیماری‌ها و نارسایی‌های مختلف، تهدیدی برای سلامتی بوده و هزینه‌های زیادی را موجب شده است.

پیمان عزیزمحمدی، فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سرانه مصرف شیر در دنیا حدود 300 تا 400 کیلوگرم در سال است که متأسفانه سرانه مصرف شیر در ایران برای هر نفر، کمتر از 100 کیلوگرم در سال است.

وی تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود سرانه پایین مصرف شیر در کشور، با افزایش خطر بروز بیماری‌ها و نارسایی‌های مختلف، تهدیدی برای سلامتی بوده و هزینه‌های زیادی را موجب شده است.

عزیزمحمدی، با اشاره به اینکه "پوکی استخوان" یکی از مهمترین عوارض ناشی از مصرف پایین شیر است، اظهار داشت: میزان پوکی استخوان در ایران در مقایسه با اغلب کشورهای دیگر جهان برابر یا بالاتر است که این موضوع جای تأمل دارد.

وی یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهند که در چند سال گذشته، تمایل مردم به مصرف شیر کاهش پیدا کرده که هزینه بالای خرید شیر یکی از دلایل اصلی آن است.

عزیزمحمدی، با اشاره به اینکه مهمترین عارضه پوکی استخوان شکستگی است، خاطرنشان کرد: شکستگی در ناحیه مفصل ران، لگن، ستون فقرات و مچ دست از مهمترین شکستگی‌های استخوانی است که در موارد شدید می‌تواند موجب ناتوانی‌های طولانی مدت و شدید و حتی مرگ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار