تردمیل را باید از نظر مقدار انرژی، میزان مصرف انرژی در واحد زمان یا سرعت تردمیل و شیب تنظیم نمود که هرکدام قانون خاص خود را دارند.

کوروش منصوری عضو انجمن طب فیزیکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در استفاده از تردمیل باید مانند ورزش‌های هوازی عمل کرد و تمام احتیاط‌هایی که در حین انجام ورزش‌های هوازی وجود دارد در هنگام استفاده از تردمیل نیز برقرار است کسانی که بالای 40 سال سن دارند باید از نظر بیماری‌های قلبی، دیابت، تنفسی، ریوی و فشار خون بالا مورد ارزیابی قرار بگیرند و در استفاده از تردمیل احتیاط کنند.

وی افزود: تردمیل را باید از نظر مقدار مصرف انرژی، میزان مصرف انرژی در واحد زمان یا سرعت تردمیل و شیب تنظیم کرد که هرکدام قانون خاص خود را دارند. کسانی که تنگی کانال نخاع دارند و افرادی که به آرتروز مبتلا هستند بهتر است از تردمیل استفاده نکنند و به جای آن از دوچرخه و ورزش‌هایی که با دست انجام می‌شود، انجام دهند.

منصوری اظهار داشت باید در استفاده از تردمیل به میزان تحمل افراد و هدف از انجام آن توجه نمود. گروهی برای رسیدن به آمادگی قلبی – عروقی و تنفسی از تردمیل استفاده می‌کنند و برخی دیگر هدفشان چربی‌سوزی و کاهش وزن است بنابراین وقتی هدف از استفاده تردمیل مشخص شود به طبع آن نوع ورزش، شدت و فرمول آن متفاوت خواهد بود.

وی بیان کرد: قبل از استفاده از تردمیل مانند ورزش‌های عادی لازم است بدن را گرم کرد، ورزش‌های کششی انجام داد و فشار را کم کرد و دوباره کشش و نرمش انجام داد و نهایتاً ورزش را قطع نمود.

این متخصص در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است قبل از به کار بردن تردمیل از نحوه‌ی استفاده از آن آگاهی پیدا کرد و بهتر است که اشخاص ابتدا اطلاعی در مورد میزان کالری و مصرف انرژی و ضربان قلب کسب کنند سپس نسبت به استفاده از این وسیله مبادرت بورزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تردمیل ، ورزش ، انرژی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.