تحلیلگران معتقدند انتخابات پارلمانی اروپا نشان داد مردم از شرایط حاکم خسته شده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، انتخابات اخیر پارلمان اروپا، بسیاری را درباره رشد افراطی‌گری و قدرتمندتر شدن احزاب راستگرا نگران کرده است.

دومینیک موازی از موسسه روابط بین‌المللی در فرانسه گفت: حزب استقلال انگلیس مخالف با اتحادیه اروپا و مهاجرت  مخالف است و همین رویکرد را نیز حزب جبهه ملی فرانسه دارد اما حزب استقلال انگلیس لیبرالتر است. باید توجه داشت جبهه ملی فرانسه حزبی فاشیست است. 

فیلیپ کوردری از حزب سوسیالیست فرانسه گفت: نمی‌توان گفت مردم فرانسه نژادپرست و خارجی ستیز هستند. به نظر من علت گرایش مردم به احزاب دست راستی این است که آنها از احزاب حاکم دیگر خسته شده‌اند. به نظر من اگر دولت‌ها بتوانند برای مردم شغل ایجاد کنند و اقتصاد آنها را بهتر کنند می‌توان امیدوار بود مردم دوباره به احزاب عمده گرایش پیدا کنند. 

انتخابات اخیر در ایتالیا هم نشان داد مردم از سیاستمداران سالخورده همیشگی خسته شده‌اند و به همین علت دولتی جوان بر سر کار آمده است. 

فردیناندو جیوگلیانو از فایننشال تایمز گفت: به نظر من مردم ایتالیا با نشان دادن تمایل خود به دولتی جوان عملا خواستند دست رد به سینه سیاستمداران قدیمی بزنند، که معتقدند منشا مشکلات اقتصادی کشورشان هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار