رئیس مجلس ونزوئلا:

آمریکا به اولین کشور صادر کننده تروریسم تبدیل شده است/ امیدوارم انتخابات سوریه در آرامش انجام شود

رئیس مجلس ونزوئلا گفت: ما شک نداریم آمریکا به اولین کشور صادرکننده تروریست تبدیل شده و ما هم قربانیان آن هستیم این کشور باید با تغییر سیاست‌ها، رویکرد خود را در این زمینه دگرگون کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "ویلیام فارین" رئیس مجلس ونزوئلا در دومین نشست روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه که امروز در تهران برگزار شد گفت: تلاش بر این است که در این نشست در راستای استقرار صلح به ویژه در سوریه بحث و تبادل نظر شود.
 
وی با تشکر از ابتکار عمل مجلس جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به صلح در سوریه ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نشست باعث ایجاد همگرایی مؤثر برای به وجود آمدن صلح در سوریه شود.
 
فارین با بیان اینکه روسیه، چین و ایران اگر از سوریه حمایت نمی‌کردند مشخص نبود چه اتفاقاتی در این کشور می‌افتاد، اظهار داشت: تمامی کشورهایی که برای استقلال و آزادی کشورشان تلاش می‌کنند باید همه تلاش‌ها و قدرت‌مان را جمع کنیم تا به سوریه کمک کنیم . متاسفانه چند ماهی است که در ونزوئلا هم شاهد بی‌ثباتی‌های سیاسی هستیم که آن‌ها به دنبال این هستند که جبهه مقاومت را در هم بریزند.
 
رئیس مجلس ونزوئلا تاکید کرد: ما شک نداریم آمریکا به اولین کشور صادرکننده تروریست تبدیل شده و ما هم قربانیان آن هستیم این کشور باید با تغییر سیاست‌ها، رویکرد خود را در این زمینه دگرگون کند.
 
وی تصریح کرد: ما فرزندان چاوز همبستگی خود با سوریه را اعلام می‌کنیم و امیدواریم انتخابات در این کشور آرامش را به سوری‌ها بازگرداند ایالت متحده آمریکا قوانینی را بر ضد استقلال و حاکمیت آن به تصویب رسانده و متاسفانه ایالت متحده آمریکا عملا تبدیل به کشور غیرمنطقی در دفاع از تروریسم شده است.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم انتخابات در سوریه که یک سیاست عاقلانه است در آرامش انجام شود هم چنین ما آماده‌ایم که مراتب همبستگی خودمان را با جمهوری اسلامی ایران اعلام کنیم چرا که نمایندگان مجلس صدای ملت‌ها هستند و ما امروز نیز با هدف همبستگی و صلح به این‌جا آمده‌ایم و می‌خواهیم بگوییم که دنیا به صلح نیاز دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار