بروجردی در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی سوریه:

ایستادگی ملت و دولت سوریه در برابر تروریست‌های بی‌رحم ستودنی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی دوست سوریه گفت: ایستادگی مردم و رهبری سوریه در برابر تروریست‌هایی که به هیچ کس رحم نکردند و عالم سنی را در کنار علویان و شیعیان و مسیحیان به شهادت رساندند ستودنی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دومین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه ضمن عرض تبریک به مناسبت روز مولود باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، فرزند پیامبر عظیم الشان اسلام و قهرمان جاودانه تاریخ بشریت و نماد مقابله با ظلم و بی‌عدالتی اظهار داشت: تشریف فرمایی همکاران محترم، روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی و نمایندگان مجالس کشورهای دوست سوریه به ویژه تشریف فرمایی رئیس مجلس بولیوی و رئیس مجلس مالی را خیر مقدم عرض می‌کنم و صمیمانه از این حضور تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
وی افزود: هم چنین از طرف جمع از حضور جناب دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و دکتر ظریف وزیر امور خارجه سپاسگزاری می‌کنم.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همان گونه که همگی مطلع هستند این دومین اجلاسی است که با هدف حمایت از برقراری صلح و آرامش در کشور دوست و برادر سوریه در تهران برگزار می‌گردد، ما در اینجا گرد آمده‌ایم که به همه جهانیان اعلام کنیم مخالف جنگ و کشتار انسان‌های بی‌گناه در سوریه هستیم و تاسف عمیق خویش را از تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر ارسال سلاح‌های پیشرفته بیشتر و آموزش تروریست‌ها اعلام و آن را محکوم می‌نماییم.
 
بروجردی بیان داشت: خوشبختانه روز به روز تعداد بیشتری از کشورها مواضع صریح خویش را مبنی بر مخالفت با جنگ و حمایت از راه حل سیاسی برای رسیدن به صلح در سوریه اعلام می‌دارند.
 
وی خاطر نشان ساخت: رشد 4 برابری کشورهای حاضر در اجلاس تهران 2 نشان دهنده این واقعیت است که تعداد بسیار زیادی از کشورها مخالف سیاست‌های جنگ افروزان در سوریه هستند و این نوید بخش چشم انداز صلح در این کشور است.
 
بروجردی یادآور شد: در اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه در تهران ما بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران سوریه، مقابله با پدیده شوم تروریسم، ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای مردم سوریه و برگزاری انتخابات آزاد در این کشور تاکید نمودیم و از شورای امنیت سازمان ملل خواستیم نام گروه‌های جنگ افروز را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد و از ارسال سلاح برای تروریست‌ها جلوگیری کند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: امروز بسیار خرسندیم که در شرایطی دومین نشست را برگزار می‌کنیم که عملا انتخابات سوریه آغاز شده است، شور مردم این کشور برای حضور در پای صندوق‌های رای نشان دهنده شعور مردمی است که بیش از سه سال در برابر بحران‌های تحمیلی و خانمان سوز مقاومت نمودند.
 
وی تصریح کرد: ایستادگی مردم و رهبری سوریه در برابر تروریست‌هایی که به هیچ کس رحم نکردند و عالم سنی را در کنار علویان و شیعیان و مسیحیان به شهادت رساندند ستودنی است.
 
بروجردی در پایان خاطر نشان کرد: بدون تردید پدیده تکفیری‌ها یک حرکت ضد اسلامی و ضد انسانی است و اسلام از این گونه اقدامات ضد اسلامی که به نام اسلام صورت می‌گیرد مبرا و بیزار است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار