فرهنگ سازي و ارتقاي آگاهي ساكنان مناطق حاشيه جاده هاي آذربايجان غربي مي تواند در كاهش آمار تصادفات جاده اي و ايمني محورهاي ارتباطي استان تاثير گذار باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمود سالمي در دومين جلسه كميسيون ايمني راهها و كاهش تصادفات جاده اي آذربايجان غربي گفت: با توجه به سهم زياد عابر پياده در تصادفات جاده اي آذربايجان غربي، اطلاع رساني و فرهنگ سازي از سوي رسانه ها به ويژه رسانه ملي بايد گسترش يابد.

وي بر برگزاري منظم و مستمر جلسات كميسيون ايمني راهها و كاهش تصادفات جاده اي آذربايجان غربي تاكيد كرد و گفت: كاهش تصادفات جاده اي يك كار دسته جمعي است و با عزم ملي مي توان به شاخص هاي استاندارد در حوزه حمل و نقل جاده اي دست يافت.

سرپرست معاونت برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه آمار تصادفات جاده اي در كشور با يك سير نزولي همه ساله كاهش مي يابد، افزود: هنوز تا چشم اندازهاي مورد نظر فاصله داريم ولي با توجه به كمبود اعتبارات خوشبختانه سوانح رانندگي هر سال نسبت به سالهاي گذشته كاهش مي يابد.

سالمي، روند ساماندهي و آشكارسازي نقاط پرحادثه با انجام طرح هاي كم هزينه در جاده هاي استان را مطلوب ارزيابي كرد و اظهار كرد: حذف نقاط پرحادثه را نبايد به تخصيص اعتبار موكل كرد و لازم است اصلاح اين نقاط در اولويت برنامه هاي كاري قرار گيرد.

دومين جلسه كميسيون ايمني راهها و كاهش تصادفات جاده اي آذربايجان غربي با محوريت بررسي وضعيت جاده هاي استان و تحليل آمار تصادفات جاده هاي در دو ماهه گذشته با حضور معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل و نقل وزير راه و شهرسازي، معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي و جمعي از مديران استان برگزار شد/س.

برچسب ها: ساکنان ، فرهنگ ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.