در مراسمی در کاراکاس گوشه هایی از تجربیات نظامی جمهوری اسلامی ایران، در اختیار فرماندهان یگان های مختلف ارتش ونزوئلا قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ گوشه هایی از تجربیات نظامی جمهوری اسلامی ایران ، در مراسمی در اختیار فرماندهان یگان های مختلف ارتش ونزوئلا قرار گرفت.

در این مراسم که در محل وزارت دفاع ونزوئلا و با حضور دهها نفر از فرماندهان یگان های مختلف نیروی دریایی، هوایی و زمینی ارتش ونزوئلا برگزارشد، امیر سرتیپ دوم "غلامحسین دربندی" از فرماندهان دوران دفاع مقدس ، در سخنانی چکیده ای از تجربیات، سختی ها، فداکاری ها و مجاهدتهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مردم ایران را در دوران هشت سال دفاع مقدس تبیین کرد.

وی همچنین با تشریح ابعاد مظلومیت ملت ایران در جنگ تحمیلی و حمایت همه جانبه همه قدرت‌های دنیا از رژیم بعثی عراق، به استفاده عراق از انواع مختلف سلاح های شیمیایی برضد رزمندگان و نیز مردم غیرنظامی کشورمان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در نتیجه این جنایت ارتش بعثی عراق، یک میلیون جانباز شیمیایی در ایران از جراحتهای شیمیایی رنج می برند.

امیر دربندی رمز پیروزی رزمندگان و مردم ایران را در سال‌های دفاع مقدس، نهراسیدن از مرگ دانست و افزود: با وجود اینکه ابرقدرت‌های شرق و غرب به طور صددرصد از رژیم صدام حمایت وآن را پشتیبانی نظامی، اطلاعاتی و مالی می کردند، مردم و رزمندگان ایرانی، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک میهنشان در اشغال دشمن بماند و امروز با وجود خسارات سنگین ناشی از جنگ، ایران کشوری مقتدر، پیشرفته، مستقل و دارای نیروهای مسلح قدرتمند است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت:  براساس رده بندی که غربی‌ها درباره 55 ارتش برتر دنیا انجام داده اند، جایگاه نیروهای مسلح ایران از نظر قدرت نظامی در رده دوازدهم جهان است.

وی همچنین به پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در عرصه های مختلف دفاعی اشاره کرد.

در پایان این مراسم، از طرف وزارت دفاع و فرمانده ارتش ونزوئلا، به پاس مجاهدتهای فرماندهان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن متجاوز، عالی ترین نشان نظامی لیاقت ارتش ونزوئلا، به امیرسرتیپ دوم غلامحسین دربندی به عنوان یک از فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی اعطا شد.

"ژنرال الکساندر هرناندز" رئیس ستاد عملیات ویژه ارتش ونزوئلا در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: صحبت های این ژنرال ایرانی، برای ژنرالها و فرماندهان نظامی ما بسیار مفید و باارزش بود و  قطعا استفاده از تجربیات چنین کشور و ملتی که اینگونه در برابر تهدیدها و سختی‌ها ایستاده اند و از داشته های خود دفاع کرده اند، برای مردم و ارتش ونزوئلا بسیار ارزشمند است.

امیر سرتیپ دوم دربندی هم در مصاحبه خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تجربیات بسیار گرانبها و کم نظیری دارند که می تواند در اختیار ارتشهای کشورهای دوست و انقلابی مانند ونزوئلا قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار