معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انجام عملیات آبخیزداری در این استان سبب بهره برداری صحیح از اراضی می شود, گفت: امسال اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به طرح های آبخیزداری این استان اختصاص داده شده است.

حسین بهرامی، با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری در حوزه آبخیز چهار سد بزرگ کارون3 و 4، زاینده رود و دز قرار دارد اظهار کرد: حوزه آبخیز این سدها در استان چهارمحال و بختیاری برای سد کارون 3 و 4 حدود 83 درصد مساحت، سد زاینده رود13 درصد مساحت و سد دز 4 درصد از مساحت این استان می باشد.
وی با بیان اینکه این استان نقش مهمی در تامین آب کشور دارد، افزود: انجام عملیات آبخیزداری موجب بهره برداری صحیح از اراضی و بقاء حوزه آبخیز کشور می شود.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ‌چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه اندازی ستاد هماهنگی حوزه آبخیز کارون با هدف اجرای مدیریت جامع حوزه آبخیز در این حوزه, گفت: مدیریت حوزه آبخیز این استان به صورت پایلوت در 2 تا 3 حوزه آبخیز استان چهارمحال و بختیاری در دست اجرا است.
بهرامی با اشاره اینکه این استان از لحاظ اعتبارات تخصیص یافته به حوزه آبخیزداری رتبه مناسبی در بین سایر استان های کشور ندارد، تصریح کرد: امسال اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان در راستای انجام فعالیت های آبخیزداری این استان مصوب شده است.
وی با بیان اینکه این اعتبار تخصیص یافته به حوضه آبخیزداری در این استان کافی نیست اظهار کرد: هزینه طرح های آبخیزداری روستای سولگان در شهرستان بروجن، نافچ در شهرکرد، حسین آباد در بازفت کوهرنگ، گوجان در فارسان و بن و یان چشمه در شهرستان بن از محل تخصیص کامل این اعتبار  تامین می شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.