نائب رئیس انجمن ام‌اس کردستان گفت: میزان شیوع بیماری ام اس در زنان دو برابر مردان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،صدرالاسلامی با بیان اینکه ام‌ اس بیماری شایع سیستم عصبی مرکزی مغز و نخاع بوده که حدود 40 هزار نفر را در ایران مبتلا ساخته است گفت:میزان شیوع این بیماری بیشتر در نقاط سردسیر و معتدل بوده و سن شایع این بیماری در سنین 20 تا 40 سالگی است.

وی با بیان اینکه میزان شیوع بیماری ام ‌اس در زنان دو برابر مردان است، افزود: روند این بیماری غیر قابل پیش‌بینی بوده و با طیف وسیعی از علائمی همچون اختلالات چشمی، بی‌حسی یا کرختی قسمتی از بدن، ضعف یا فلج اندام، سرگیجه، عدم تعادل، مشکلات گفتاری بیمار را درگیر خواهد کرد.

نائب رئیس انجمن ام‌اس کردستان در خصوص فعالیت های ورزشی افراد مبتلا به بیماری ام ‌اس، اضافه کرد:شنا، یوگا، ورزش کششی و هوازی که خطر ساز نباشند، پیاده‌روی برای این دسته از بیماران مفید هستند.

نائب رئیس انجمن ام‌ اس کردستان با بیان اینکه به دلیل طولانی بودن دوره این بیماری، روحیه بالای مریض و خانواده اهمیت بسزایی در بهبود حال این دسته از بیماران دارد گفت:امیدواریم با کمک خیرین هرچه زودتر ساختمان انجمن ام اس در سنندج به بهره‌برداری برسد تا شاهد برگزاری کلاس آموزشی و ورزشی برای این دسته از بیماران باشیم./س
 
برچسب ها: ام اس ، شیوع ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.