رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: دنیای عاری از خشونت و افراط گری دغدغه همه دینداران جهان امروز است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از حوزه؛دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصرامروز درنشست «جهان عاری ازافراط گرایی و خشونت» با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهورکشورمان درسازمان ملل متحد اظهارداشت: پیشنهاد جهان عاری از خشونت علاوه بر اثبات صلح طلبی جمهوری اسلامی، مسیری هموار و روشن برای تحقق صلح و امنیت دردنیای امروز فراهم نموده و دروازه ای خواهد شد تا به صلح و دوستی فراگیر دردنیا دست یابیم.

وی ادامه داد: دوری از افراط و خشونت، دغدغه و مطالبه مشترک همه دین‌داران دنیای امروزاست چراکه  اگرزمانی با توهین به مقدسات ادیان مواجه شویم خواهیم توانست در جبهه ای مشترک به نام جبهه پیروان ادیان توحیدی و در اقدامی سریع آن را محکوم کنیم، البته این امربدون گفت وگوی ادیانی که زمینه و وجوه مشترکی دارند، محقق نخواهد شد.

ابراهیمی ترکمان تحقق آرزوی برقراری صلح در جهان را مشروط به خروج جوامع ازچرخه خشونت و افراط دانست و افزود:افراط گرایی دینی باعث شده جامعه امروز جهانی با موجی ازافراطی گری،بیگانگی با دین،خشونت وهراس ازدین مواجه گردد،که البته این موج را قدرت های استکباری واسلطه گران به راه انداخته اند و با تمام توان خود قصد ارائه تصویری جعلی،خشن و دروغین از دین در اذهان جهانیان دارند.

وی با اشاره به منطقی بودن جمهوری اسلامی درگفت و گوها تصریح کرد: ما به گفت وگو پایبند هستیم و تجربیات زیادی را درعرصه گفت وگوهای دینی با ادیان مختلف به دست آورده ایم که ماحصل آن حاکی از تعداد خواسته های مشترک پیروان ادیان توحیدی و پایان یافتن خشونت وبرقراری صلح است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد که گفت وگوها میان ادیان بتواند به جمع بندی خوبی از آراء و نظرات اندیشمندان رسیده و شاهد تحقق صلح و ازبین رفتن بساط خشونت در دنیا باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: جهان ، عاری ، خشونت ، دغدغه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار