گردشگری در ایران/

فصل بهار "طالقان"، منطقه‌ای زیبا و منحصر به فرد

بهار که از راه برسد، طالقان یکپارچه سبزپوش می‌شود و منطقه‌ای زیبا و منحصر به فرد را برای گشت و گذار رقم می‌زند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ بهار که از راه برسد، طالقان یکپارچه سبزپوش است؛ منطقه ای زیبا و منحصر به فرد، برای گشت و گذار در بهار است.

طالقان با جاذبه های طبیعی مختلفش، با دریاچه و کوه های پیرامونش، با روستاهای زیبا و تاریخی اطرافش، بهترین جا برای رکاب زدن در کنار طبیعت بهاری است.

منطقه کوهستانی طالقان در 90 کیلومتری از شهر کرج قرار گرفته و به تهران هم نزدیک است، به همین دلیل در بهار خیلی ها برای دوچرخه سواری به آنجا می روند.
 
گذر از کوچه باغ ها و دشت های زیبای این منطقه با دوچرخه، همراه با آواز پرندگان و هوای خوش بهاری، حس فوق العاده زیبایی برای شما به همراه خواهد داشت.

منطقه ای که با همه این سرسبزی ها، فاصله کمی با بزرگراه کرج - قزوین دارد.

اولین جاذبه ای که در ورود به منطقه طالقان در بالای گردنه می بینید، قله زیبای شاه البرز و کوه های اطرافش است و به تدریج که سرازیر می شوید، دریاچه سد طالقان پیش چشم تان می آیدو جاده به تدریج از کنار این دریاچه زیبا می گذرد تا به شهر «شهرک» می رسید.

رودخانه ای خروشان که در فصل بهار از وسط شهرک می گذرد، با پارک ساحلی مشرف به آن و دشت ها و کوه های پوشیده از چمن هم واقعا تماشایی است.
 
در انتهای شهر با دیدن تابلوی روستاهای «جزینان» و «خسبان» از مسیر اصلی وارد فرعی می شوید. به تدریج دشت زیبایی از پشت خانه ها نمایان می شود.

 جاده با شیب ملایمی پیش می رود تا در اولین دو راهی با توجه به تابلو خسبان، باید به سمت راست بپیچید و بعد از گذشتن از پل رودخانه و یک سربالایی کوچک به روستای خسبان می رسید.

در همان ابتدای روستا و در امتداد رودخانه کوچکی که در ورودی روستا قرار دارد، جاده خاکی به سمت شمال در کنار مسیر آب امتداد پیدا می کند.

مسیر را که ادامه دهید، به آبشار «بزج» می رسید که روستای باصفای «بزج» هم درست بالای صخره ای که آبشار سرازیر می شود، قرار دارد.

امامزاده در ارتفاع 2 هزار و 150 متری از سطح دریاست و یک چشمه گوارا، حیاط و بالکن هایی با چشم انداز زیبا به طالقان و کوه های اطراف دارد.

جاده پاکوبی در غرب امامزاده را که با کمی شیب به بالای تپه می رسد طی کرده تا به دریاچه «میراش» و روستاهای «آرتون» و «دنیلید» برسید، با احتیاط در مسیر پاکوب سرازیر شده و به سمت برکه میراش بروید.

از آنجا به سمت روستای آرتون یا دنبلید بروید تا وارد جاده آسفالت شده ،بشوید، این جاده شما را به کنار دریاچه سد طالقان می رساند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کوه ، روستا ، دریاچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار