با وجود اینکه روز گذشته "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه گفت که به نظر مردم در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین احترام می‌گذارد کاخ سفید بار دیگر در این باره اظهار شک و تردید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز گذشته در سخنانی در سن پترزبورگ تاکید کرد:مسکو نتایج انتخابات ریاست جمهوری اوکراین را قبول خواهد کرد.

در همین حال "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید در  این باره اظهار کرد:" کاخ سفید باید در گام اول ببیند که روسیه واقعا انتخابات اوکراین را می‌پذیرد در قدم  بعدی نیز حاضر است با رهبران روی کار امده را تعامل داشته باشد."

وی افزود: "ما از روسیه می‌خواهیم تا با استفاده از نفوذ خود استقلال طلبان در شرق اوکراین  را متقاعد کند تا ساختمان‌های تصرف شده را تخلیه کنند و سلاح‌های خود را بر زمین گذارند و اقداماتی را که موجب بی ثباتی و خشونت در اوکراین شده متوقف کنند و بهجای آن در روند دموکراتیک در کشور مشارکت کنند."

این اظهارات در حالی مطرح می شود که طی چند روز گذشته جنگ سختی میان طرفداران روسیه و نیرو‌های دولتی در شرق اوکراین در گرفته است. وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که در نبرد های روز پنجشنبه ،میان جدای طلبان و نیرو های دولتی، 20 جدای طلب کشته شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار