رئیس پارک علم و فناوری مازندران عدم واگذاری زمین به این پارک را مهمترین چالش پیش رو برای نخبگان منطقه در تجاری‌سازی و افزایش تولیدات دانش بنیان استان دانست.

علی معتمدزادگان در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت: استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های مهم در حوزه تولید علم و دانش در کشور مطرح است

وی با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های بالایی در آموزش، پژوهش، وجود نخبگان و فناوران جوان برخوردار است، افزود: جوانان مازندرانی در طی چند سال گذشته موفق به کسب مقام‌های دوم یا سوم قبولی در دانشگاه و برترین‌های کنکور سراسری در رتبه‌های زیر هزار در کشور شدند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران فعالیت بیش از 140 دانشگاه، موسسه و مرکز آموزش عالی و خیل عظیم جمعیت دانشجویی جوان و فعال و ظرفیت‌های طبیعی و بالقوه سرمایه‌گذاری مانند دریا، جنگل، رودخانه‌ها، معادن، گیاهان دارویی و گردشگری عزم جدی مسئولان ملی و استانی را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم، توسعه فناوری و فعالیت‌های دانش بنیان و به تبع آن اشتغال‌زایی می‌طلبد.

وی ادامه داد: وجود مراکز رشد فناوری متعدد و پارک علم و فناوری در استان مازندران توانسته تا حد زیادی فرهنگ تجاری‌سازی و گفتمان ارزشمند دانش‌بنیانی را در بین مخترعان و مبتکران بومی ترویج داده و زمینه‌ساز رشد فعالیت‌های اقتصادی دانش بنیان شود.

معتمدزادگان بیان داشت: تعداد زیادی از طرح‌ها با وجود اینکه آماده تجاری‌سازی هستند به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های اصلی پارکی که از همه مهمتر زمین پردیس پارک برای ایجاد کارگاه‌ها و فضاهای تولیدی دانش‌بنیان است در مرحله تولید نیمه انبوه باقی ماندند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سایه تدبیر کارآمد دولت تدبیر و امید موضوع واگذاری زمین برای پارک علم و فناوری استان مازندران در نخستین فرصت تامین شود تا فناوران استان با امید و انگیزه بیشتر، در بستری تسهیل شده به انجام فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان بپردازند./س

برچسب ها: افزایش ، زمین ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.