گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد که در حال حاضر نزدیک به ۸ میلیون مورد مرگ و میر در دنیا، قابل انتساب به استعمال سیگار است.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سیگار یکی از عوامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است و پیش‌بینی می‌شود که در چند سال آینده، سیگار به عنوان مهم‌ترین عامل بیماری‌های قلبی مطرح شود. 

وی با اشاره به مرگ و میر بالای ناشی از استعمال دخانیات، تصریح کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که درحال حاضر نزدیک به ۸ میلیون مورد مرگ و میر در دنیا، قابل انتساب به استعمال سیگار است. 

گرجی افزود: سالانه هزاران میلیارد دلار در جهان صرف خرید سیگار می‌شود و البته هزینه‌های ناشی از درمان بیماری‌های مرتبط با استعمال سیگار، بسیار بیشتر از هزینه‌های ناشی از خرید این ماده است. 

وی یادآور شد: با ارائه آموزش‌های لازم و تمرین دادن به مردم برای کاهش مصرف دخانیات به ویژه سیگار و تغییر مناسب در روش‌های زندگی، می‌توان به کاهش بیماری‌های مزمن و خطرناک تا حد زیادی کمک کرده و هزینه‌های جانی و مالی این بیماری‌ها را کاهش داد. 




انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، قلب ، سرطان ، دخانیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار