نماینده سوریه در سازمان ملل متحده پس از نشست شورای امنیت تاکید کرد، فرانسه کشوری است که موجب ورود "تروریسم هسته ای اسرائیل" به منطقه شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین: "بشار الجعفری" در سخنانی تاکید کرد، فرانسه کشوری است که "تروریسم هسته ای اسرائیل" را وارد منطقه کرد.

وی افزود:بحران سوریه پرده از عمق سیطره "معیارهای دوگانه" بر شورای امنیت سازمان ملل برداشت و پیش نویس قطعنامه کنونی، تلاشی از سوی برخی طرفها برای تحمیل اراده خود به ملت سوریه است.

الجعفری در ادامه سخنان خود تاکید کرد، هیچ طرف قضایی نمی تواند با دستگاه قضایی سوریه وارد منازعه شود و برخی تلاش دارند تا با ادعاهای خود پرونده سوریه را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع دهند.

بشار الجعفری با اشاره به نقش کشورهای خارجی در بحران سوریه بر این مسئله تاکید کرد که "عربستان سعودی، قطر، ترکیه، فرانسه و رژیم صهیونیستی تروریسم در سوریه را تشویق می کنند.

وی گفت:لازمه محقق شدن عدالت، بازخواست از عربستان سعودی، ترکیه، قطر، فرانسه و اسرائیل درباره جنایت آنها در سوریه است.ما از شورای امنیت می خواهیم تا از فرانسه درباره جنایتهای این کشور علیه شهروندان سوریه در زمان استعمار بازخواست شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار