معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات گفت؛ تهدید تروریسم هسته ای جدی ترین تهدیدی است که آمریکا و جهان با آن روبروست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا؛ «رز گوته مولر» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات در نشست جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با موضوع بازبینی عملکرد هسته ای دولت اوباما، ضمن تاکید بر پای بندی ایران به همه تعهدات خود براساس برجام گفت: تهدید تروریسم هسته ای جدی ترین تهدیدی است که آمریکا و جهان با آن روبروست.  رز گوته مولر: تروریسم هسته ای تهدید برای امنیت آمریکا و دنیاست.

گوته مولر گفت: برای من همواره جای خرسندی است که بتوانم به شما درباره تازه ترین تلاش های دولت در زمینه جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی و نقش فرایند مربوط به نشست امنیت هسته ای در جلوگیری از تروریسم اتمی گزارش بدهم. این دو موضوع برای امنیت ملی ما و امنیت جهان بسیار اهمیت دارند.

وی ادامه داد؛ ما کمک کردیم تا آژانس بین المللی انرژی اتمی سیستم پادمانی خود را برای تضمین صلح آمیز بودن برنامه های اتمی در سراسر دنیا تقویت کند.

وی اضافه کرد: اوایل سال جاری، آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران به صورت کامل به تعهدات خود در زمان «روز اجرا»ی برجام که بین پنج بعلاوه یک رسید پای بند بود که همه مسیر های رسیدن ایران به مواد شکاف پذیر کافی برای ساخت سلاح اتمی را می بندد.

معاون وزیر خارجه آمریکا ادامه داد با این حال، تروریسم هسته ای چالشی بسیار متفاوت در برابر کشورهای مختلف در زمینه اشاعه ایجاد می کند. تروریست ها هیچ تعهدی غیر از تخریب، بازار سیاه و شبکه های قاچاقی که می تواند مایه ارتباط آنان با مواد هسته ای باشد، به عهده نمی گیرند.

وی با اشاره به جزئیات نشست های امنیت هسته ای و اقدامات برای تامین مواد هسته ای و تعهدات داده شده از سوی کشورهای مختلف ادامه داد: اگر چه نمی خواهیم درباره چالش هایی که درباره اشاعه هسته ای با آن روبرو هستیم دچار خود فریبی شویم ولی با نگاه به پیش، می دانیم که بهای رهایی از تهدید تروریسم هسته ای همان هوشیاری دائم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار