رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سلامت کشور9 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حسین‌علی شهریاری در شیراز افزود: منابع تامین این بودجه در یک درصد ارزش افزوده و هدفمندی یارانه‌ها دیده شده که امیدواریم در صورت نداشتن کسری بودجه این مقدار را تا پایان امسال جذب کنیم.

وی جایگاه مقوله سلامت را در دولت یازدهم مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نگاه دولت تدبیر و امید به معنای واقعی، سلامت نگر است.

این مسوول بیان کرد: بودجه ای که دولت پیشتر برای حوزه سلامت و وزارت بهداشت و درمان در قانون بودجه پیش بینی کرده بود 150 هزار میلیارد ریال بود که مجلس آن را به 240 هزار میلیارد ریال افزایش داد.

شهریاری اقدام دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور را یک اقدام خوب

و کمک بزرگ به مردم برشمرد و گفت : با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مردم از دریافت یارانه انصراف ندادند، امیدواریم دولت در تامین منابع اجرای طرح تحول نظام سلامت با مشکل مواجه نشود.

این مسئول در مورد اقدامات مجلس در زمینه حمایت از سلامت زنان نیز گفت: تصویب قوانینی مانند قانون تامین زنان و کودکان بی‌سرپرست، خدمت نیمه‌وقت بانوان، تخصیص سهمیه برای زنان در پذیرش دستیاری رشته‌های تخصصی پزشکی،ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی، افزایش مرخصی زایمان ، قانون سقط درمانی و قانون جمعیت و تعالی خانواده از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: افزایش ، بودجه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.