مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 38 مجوز سقط درمانی در شش ماه امسال در پزشکی قانونی استان صادر شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال 19 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج کامروز امینی افزود: سال 93 نیز 47 مجوز سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

وی بیان کرد: از مجموع 38 مورد مجوز سقط درمانی صادره در شش ماه امسال در کهگیلویه و بویراحمد 90 درصد به دلیل اختلال و ناهنجاری های جنینی و مابقی نیز به علت بیماری های مادر بوده است.

امینی در مورد شرایط صدور مجوز سقط درمانی، اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی تنها متولی صدور مجوز قانونی سقط درمانی در کشور است که بر این اساس پس از مراجعه مادران باردار به مراکز پزشکی قانونی استان و تشکیل پرونده و احراز شرایط لازم از جمله سن بارداری کمتر از چهار ماه، خطر جانی مادر در ادامه بارداری یا احراز تشکیل جنین معلول بر اساس معیارهای تعیین شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور نسبت به صدور مجوز اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت زمانی صدور مجوز قانونی سقط درمانی، عنوان کرد: توصیه می شود اقدامات لازم در زمینه تشخیص ناهنجاری های جنینی و یا بیماری های مادر توسط پزشکان و از سوی زوجین قبل از 19 هفتگی بارداری انجام و پایان یابد.

انتهای پیام /گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.