معاون پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: در نیمه دوم مرداد امسال، همایش قصور پزشکی در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، مریم ارفع پیش از ظهر امروز در کنفرانس آموزه‌های قانونی در بارداری و سقط جنین درمانی، اظهار کرد: نخستین کنفرانس استانی آموزه‌های قرآنی در سال 86 برگزار شده است.

وی با بیان این‌که در سال 91 حدود 220 هزار سقط در کشور انجام شده، افزود: از این تعداد 120 هزار سقط غیر قانونی و مابقی قانونی بوده است.

معاون پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 92 تقریبا 19درصد افزایش درخواست سقط جنین از پزشکی قانونی استان شده است.

ارفع اظهار کرد: سقط جنین یک موضوع پیچیده در دنیای امروز است که اگر به صورت غیر قانونی انجام شود مستوجب عقوبت کیفری می‌شود.

وی با اشاره به ممنوع شدن سقط جنین در ایران در سال 1304، گفت: در مجموع عقاید مذهبی، افراد را برای سقط جنین تحت تاثیر قرار می‌داده است.

معاون پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان این‌که پزشکی قانونی، تنها مرجع صدور سقط جنین در کشور است، افزود: نخستین و مهمترین نکته در سقط جنین سن حاملگی مادر است که قبل از 16 هفته بارداری و حداکثر 19هفته از LMP سقط انجام می‌گیرد.

ارفع بیان کرد: سقط درمانی با تشخیص قطعی سه پزشک متخصص و تایید پزشکی قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب افتادگی یا ناقص‌الخلقه بودن سبب حرج مادر یا بیمارهای وی است، صورت می‌گیرد.

وی افزود: تقسیم‌بندی سقط جنین مبتنی بر عنصر قانونی جرم (قصاص، دیه، تعزیر) و مبتنی بر عنصر معنوی جرم (سقط جنین عمدی، غیر عمدی، خطایی محض) است.

معاون پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان این‌که یکی از پیشرفت‌های اخیر پزشکی قانونی برای سقط جنین در سال‌های اخیر، کافی بودن رضایت کتبی از مادران است، گفت: بهترین زمان مراجعه برای تایید سن حاملگی هشت تا 9 هفتگی و در اولویت بعدی 11هفتگی است.

ارفع با اشاره به این نکته که صدور مجوز سقط جنین، فقط در مراکز استان‌ها صورت می‌پذیرد، افزود: البته تسهیلاتی در این زمینه با همکاری مراجعه‌کنندگان و اداره پزشکی قانونی شهرستان‌ها صورت پذیرفته است که در اسرع وقت به صورت سیستماتیک بدون حتی حضور بیمار مجوز این کار صورت پذیرد.

وی تاکید کرد: مراجعه خانواده‌ها در صورت بروز ناهنجاری‌ها به پزشکی قانونی، فقط قبل از 19هفتگی سن حاملگی باشد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: بیرجند ، همایش ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.