مدير بندراميرآباد بهشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان 14 هزار و يكصد تن انواع کالا در این بندر از طریق ریل جابجا شد که ظرفیت های بندراميرآباد بهشهر بسیار بیشتر از این مقدار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، سيد علي نعيمي در حاشيه بازديد معاون وزير راه و شهرسازي و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ربيع فلاح جلوردار استاندار مازندران و جمعي از مسئولان كشوري و استاني افزود: بندر امیرآباد داراي پتانسل های فراوان سرمایه گذاری است كه با توجه به دارا بودن سرمايه گذاران داخلي و خارجي و ارتباط با طرف های خارجی سرمایه گذار در بنادر امیرآباد ، امنیت اقتصادی و تجهیزات به روز و رعایت استانداردهای ایمنی و زیست محیطی این منطقه را در حد بسیار بالایی است.

وي اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به راه اندازي و بهره برداري از اسكله رو رو ريلي بندراميرآباد بهشهر در آينده اي نزديك، مي توان به تبادلات ريلي كالا بيش از گذشته اميدوار بود.

نعيمي گفت: بندراميرآباد بهشهر بعنوان بزرگترين بنگاه توليد و كارآفريني نقش بسزايي در اقتصاد و درآمدزايي منطقه داشته است.

مدير بندراميرآباد بهشهر بيان داشت: در حال حاضر 10 اسكله فعال در بندراميرآباد بهشهر در حال بارگيري است كه تا فاز نهايي بايد به 34 اسكله برسد ضمن اينكه بندراميرآباد بهشهر تنها بندر شمالي به اسكله رو رو ريلي است كه در سال جديد به بهره برداري مي رسد.

نعيمي گفت : بندراميرآباد با دارا بودن مناطق نفتي، صنعتي، خدماتي و عملياتي از 10 سال گذشته احداث شده و بعنوان بندر پايلوت كريدور شمال به جنوب كشور است كه داراي 1060 هكتار اراضي و همين مقدار اراضي نيز در دست اقدام است و وسعت بندراميرآباد بهشهر در آينده به 2120 هكتار مي رسد.

در اين جلسه موضوعاتی درباره بررسی وضعیت ریلی کشور و راه های ارتباطی ریلی بنادر شمال و جنوب بررسی و برای افزایش ظرفیت های ریلی بنادر کشور بحث و تبادل نظر شد .

اين بازديد با حضور محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، ربيع فلاح جلوردار استاندار مازندارن، مدیرکل بنادر خوزستان ، مدیرکل بندر خرمشهر ، مدیرکل راه آهن شمال ، مدیر کل راه آهن جنوب مدیرکل سیر و حرکت ، مدیرکل راه آهن استان هرمزگان و جمعی از معاونین سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد./ب

برچسب ها: جابجایی ، طریق ، امیرآباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.