یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: پیام نتایج انتخابات عراق وحدت بوده البته قلب قانون اساسی این کشور حق و حقوق کلیه قومیت‌ها را تامین کرده است.

جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نتایج انتخابات عراق گفت: انتخابات پارلمانی عراق سلسله واقعیت‌هایی را آشکار کرد که بسیاری از دشمنان این کشور درصدد کتمان آن بودند و می‌خواستند با غوغاسالاری و کمک به شورشی‌ها واقعیات عراق را به گونه‌ای دیگر جلوه دهند.
 
وی تصریح کرد: مخالفان تصوراتی ایجاد کرده بودند که نتایج انتخابات برای بسیاری از افراد غیرمنتظره بود اما این نتایج همان نتایجی است که در انتخابات گذشته عراق مشابه آن را دیده بودیم.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: پیام نتایج انتخابات عراق وحدت بوده البته قلب قانون اساسی این کشور حق و حقوق کلیه قومیت‌ها را تامین کرده است.
 
قنادباشی ادامه داد: خصومت‌ورزی در عراق به هیچ‌وجه به نفع گروه‌ها نیست چرا که توان این کشور را کاهش می‌دهد اما انتخابات سرآغاز دوره‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های عراق می‌تواند باشد همچنین این انتخابات می‌تواند پایان بخش دوره ناآرامی و تنش در این کشور باشد.  
 
وی بیان داشت: انتخابات عراق تحت نظارت مردم برگزار شد و نتایج آن مورد قبول همه بوده و این امر می‌تواند سرآغاز مطلوبی برای عراق باشد اما کسانی از جمله ارتجاع عرب که به خواسته‌های خود نرسیده‌اند و می‌خواهند در صحنه پس از انتخابات به آن دست یابند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: همان محافلی که واقعیات عراق را برعکس جلوه دادند باز هم می‌خواهند مردم را دوباره فریب دهند.
 
وی ادامه داد: باید بین مردم کرد و کسانی که به منافع گروهی و حزبی خود می‌اندیشند تفاوت قائل باشیم چرا که مردم کرد خواهان عراق آباد و آزاد هستند اما افراد و گروه‌هایی هستند که به جدایی می‌اندیشند.
 
قنادباشی در پایان خاطر نشان کرد: احزاب جدایی‌طلب منافعشان در وحدت با مردم عراق تامین نمی‌شود به همین خاطر می‌خواهند به گرایش‌های قومی بیشتر دامن بزنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار