مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه در دیدار با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران را مفید و کمک‌کننده به حل بحران سوریه دانست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "ژان فرانسوا ژیرو" مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه فرانسه در دیدار با "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان پیرامون موضوعات منطقه‌ای گفتگو کرد.

"امیرعبداللهیان" در این دیدار با تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه، ثبات در لبنان و شکل‌گیری توافق داخلی برای تعیین رئیس‌جمهور در موعد مقرر، روند برگزاری انتخابات در سوریه به عنوان یک تصمیم داخلی و مبتنی بر قانون اساسی این کشور، تأکید به تفاهم و وحدت داخلی در عراق را به عنوان رویکرد سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد.
 
"امیرعبداللهیان" داشتن نگاه واقع‌گرایانه به مسائل منطقه و پرهیز از سیاست دوگانه نسبت به موضوعات مختلف منطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد.
 
وی با اشاره به گسترش خطر افراط‌گرایی و تروریسم در منطقه، نسبت به پیامدهای خطرناک این پدیده در منطقه و جهان هشدار داد.
 
"فـرانسوا ژیرو" نیز بـا اشاره به گفتگوهای مفید بین دو کشور در خصوص مسائل منطقه، استمرار این گفتگوها را ضروری دانست.
 
وی با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت در منطقه به ویژه لبنان، موضع پاریس و تهران را در این رابطه همسو دانست.

ژیرو جریان‌های تروریستی در سوریه را خطری برای فرانسه و اروپا برشمرد و تاکید کرد که جلوی آن را باید گرفت.
 
وی طرح چهار ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران را مفید و کمک‌کننده به حل بحران سوریه دانست.
 
دو طرف در این دیدار ضمن تاکید مجدد بر همکاری‌های مشترک در راستای حل و فصل بحران‌های منطقه‌ای، بر استمرار این رایزنی‌ها تاکید نمودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار