فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به بیش از 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی هوانیروز در طول دوران دفاع مقدس گفت: این یگان تیزپرواز 246 شهید، ‌84 آزاده سرافراز و 600 جانباز تقدیم انقلاب کرده و پس از جنگ نیز با انجام بیش از 25 هزار ساعت پرواز در خدمت سازندگی و آبادانی کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ خلبان هوشنگ یاری فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش (هوانیروز) در مراسم جشن فارغ‌التحصیلی 128 نفر از خلبانان و مهندسین پرواز این یگان که با حضور فرمانده نزاجا و تعدادی از پیشکسوتان و خانواده‌ةای معظم شهدای یگان پیش پرواز هوانیروز در دانشگاه افسری امام علی(ع) در حال برگزاری است، اظهار داشت: از این تعداد فارغ‌التحصیل، 79 نفر خلبان انواع بالگرد و 49 نفر مهندسین تعمیر پروازی هستند.
 
وی افزود: هوانیروز در طول دوران دفاع مقدس بیش از 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشته و در تمام عملیات‌های آفندی، پدافندی و عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همکاری کرده است.
 
امیر سرتیپ خلبان یاری تصریح کرد: هوانیروز همزمان با بیست میلیون ساعت کار عملیاتی و تقدیم 246 شهید و 84 آزاده سرافراز و 600 جانباز عزیز در خدمت انقلاب اسلامی بوده است.
 
فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز بعد از جنگ نیز کار در دوران سازندگی و بازسازی کشور در پروژه‌های مختلف از جمله سدسازی، حمل و نصب دکل‌های مخابراتی، مأموریت‌‌های مردم‌یاری مانند کمک در حوادث سیل، زلزله، آتش‌سوزی، شرکت در انتخابات و جابه‌جایی مقامات کشوری و لشکری با انجام بیش از 25 هزار ساعت پرواز در خدمت انقلاب و آبادانی کشور بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ در کنترل عملیاتی شمال‌غرب و جنوب‌شرق قرارگاه‌های نبی اکرم صلوات‌الله و قرارگاه همزه سید‌الشهداء از جمله دیگر فعالیت‌های تیم‌های پروازی هوانیروز قهرمان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار