دبیر کل سازمان ملل با رهبر کاتولیک های جهان، در واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در واتیکان دیدار و گفتگو کرد. 

بان کی مون روز گذشته (جمعه) همراه تنی چند از مدیران آژانس های زیر مجموعه این سازمان در رم، با پاپ فرانسیس دیدار کرد. 

پاپ  در این دیدار بر لزوم توزیع عادلانه ثروت میان مردم توسط دولت‌ها و مهار اقتصاد انحصارطلبانه تأکید کرد. وی همچنین خواهان همکاری بخش خصوصی با جامعه مدنی در خصوص فقرزدایی در جوامع مختلف بشری در سراسر جهان شد. پاپ از سازمان ملل متحد خواست به عوامل ریشه ای فقر و گرسنگی در جهان بپردازد و آن را از میان بردارد. وی همچنین از این سازمان خواست در راه حفاظت از محیط زیست و ایجاد کار و مشاغل آبرومند برای همه گام بردارد. 

پاپ  افزود، رسیدگی به این مشکلات شامل به چالش کشیدن تمامی شکل های بی عدالتی و مقاومت در برابر اقتصاد انحصارطلبانه، فرهنگ دور ریختن (اسراف) و فرهنگ مرگ (جنگ و خونریزی) است که متأسفانه به نظر می رسد این روزها به صورت منفعلانه در حال پذیرفته شدن باشد. 

بان کی مون نیز در همین نشست بر اعتقاد خود به لزوم همکاری میان سازمان ملل و کلیسای کاتولیک، تحت رهبری و ارشاد پاپ فرانسیس، برای فراهم آوردن مقدمات زندگی شرافتمندانه برای همگان در دنیا تأکید کرد. 

در این ملاقات دوستانه، پاپ و بان کی مون هیچکدام به رسوایی های اخیر مربوط به اتهامات آزار جنسی رساندن به کودکان و برخی دیگر از کسانی که به کلیسا می روند توسط شماری از کشیش‌های کاتولیک که تحقیقات درباره آن ادامه دارد، اشاره نکردند. 

بان کی مون در این دیدار از پاپ فرانسیس دعوت کرد در مقر سازمان ملل در نیویورک سخنرانی کند. 

واتکیان هنوز چنین سفری را به نیویورک برای پاپ تأیید نکرده است. در عین حال، به طور گسترده انتظار می رود که پاپ فرانسیس در سپتامبر 2015 میلادی به آمریکا سفر کند و در اجلاس سران کلیساهای کاتولیک در فیلادلفیا با موضوع "خانواده" شرکت کنند. در آن زمان، احتمال دیدار پاپ از سازمان ملل و سخنرانی در برابر نمایندگان کشورهای عضو این سازمان، بعید نخواهد بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار