آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار اعضاي هيأت امناء جمعي از خيرين و كاركنان بنياد امور بيماري‌هاي خاص، تلاش براي كم كردن آلام جسمي انسان‌ها را مقدس خواند و گفت: اگر براي مداواي دلي شكسته قدم برداريم، گامي بزرگ براي تقرّب به خداست.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با بيان آيات و روايات مربوط به دستگيري نيازمندان، گفت: كمك به بيماران ريشه در فرهنگ اصيل اسلامي و ايراني دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مراسم كه به مناسبت هجدهمين سال تأسيس بنياد امور بيماري‌هاي خاص برگزار شده بود، گفت: در آن زمان به خاطر عدم وجود   دستگاه‌هاي دياليز، بيماران اكثر اوقات را در رفت و آمد براي دياليز بودند و گسترش مراكز درماني از اولويت‌هاي دولت در حوزه پيشگيري و درمان بود.

وی به طرح موضوع رسيدگي به امور بيماران خاص در جلسه هيأت دولت در زمان سازندگي اشاره كرد و گفت: بعد از تصويب هديه ايثار، بعضي از دوستان اعتراضي كردند كه ايثار در مقوله كارهاي خداوندي است و گفتيم كسي كه كليه‌اش را براي درمان يك بيمار   مي‌دهد، براي سلامتي بنده نيازمند خدا ايثار مي‌كند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز نگراني از گسترش بيماري‌هاي سرطاني، به طرحي براي ساخت مركز تحقيقات سرطان در شمال تهران اشاره كرد و با تشريح  دست‌اندازهاي اداري، گفت: چنين مركزي در خاورميانه نيست و اگر تمام شود ايران مركزي براي پيشگيري و درمان سرطان در كشورهاي منطقه مي‌شود.

وی با تشكر از همه كساني كه براي كم كردن آلام و هزينه‌هاي بيماران خاص تلاش   مي‌كنند، گفت: مطمئن باشيد اجر كارهايتان را خداوند خواهد داد.

در آغاز اين ديدار، باقر لاريجاني، دبير كل بنياد طي سخناني سياست‌هاي كلي بنياد براي آينده را تشريح كرد و گزارشي از عملكرد بنياد ارائه كرد.

در ادامه آقاي ميثم رمضاني يك بيمار تالاسمي و آقاي هادي كيخسروي (بيمار EB) گزارشي از روند بيماري و درمان خود و همكاري¬هاي بنياد امور بيماري¬هاي خاص دادند و لوح سپاس به ده نفر از خيرين برگزيده اهدا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار