هابیل درویش گفت: فعالیت‌های متروی تهران و استفاده ۵۰ درصدی از تجهیزات داخلی در توسعه صنعت مترو نماد اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  هابیل درویش،  مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در حاشیه برگزاری سمینار امکان سنجی بومی‌سازی پست‌های برق مترو و چالش‌های پیشرو، گفت: اقتصاد مقاومتی و بومی‌سازی در این حوزه به معنای استفاده از ظرفیت‌های کشور در صنعت ریلی  است. این در حالی است که فعالیت های مترو در سال‌های اخیر نماد اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی با اشاره به این‌که اگر حمایت لازم را از صنعتگران داخلی داشته باشیم بیش از 70 درصد صنعت ریلی را می‌توانیم با تجهیزات و تولیدات داخلی پیش ببریم، افزود: اکنون در بخش صنعت برق تولید کنندگان و صنعتگران بسیار مجربی در کشور داریم که می‌توانند با تولید سیگنالینگ‌ها‌، ریل و هواساز و گیت صنعت ریلی کشور را حمایت‌ کنند.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه‌ با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید بر اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: در احداث و توسعه صنعت ریلی کشور از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کنیم و همین جا از همه صنعتگران در توسعه صنعت ریلی دعوت می‌کنیم دستاوردها و تولیدات خود را ارایه دهند.

درویش  افزود: گرچه تحریم‌ها در این سال‌ها مشکلات زیادی را برای کشور به وجود آورده و حتی در توسعه مترو ما را با چالش روبه‌رو کرده اما در عین حال فرصت‌هایی را نیز فراهم کرد که از تولیدات داخلی استفاده کنیم و سطح کیفی تولیدات را در کشور افزایش داد.
به گفته مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه اکنون 50 درصد تجهیزات مترو بومی‌سازی شده و امیدواریم با حمایت از صنعتگران داخلی این رقم به 100 درصد برسد.

درویش افزود: متروی تهران در ساخت ساختمان، طراحی و مطالعه 100 درصد بومی‌سازی شده و تنها در ساخت تجهیزات 50 درصد از تجهیزات غیربومی استفاده می‌کنیم‌.

وی تصریح کرد: اکنون ساخت مترو 3 برابر ارزان‌تر از سایر کشورهای پیشرفته در ایران تمام می‌شود‌، لذا امیدواریم این صنعت در کشورهای همسایه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

درویش در ادامه آخرین وضعیت خط 7 مترو تهران را تشریح کرد و گفت: خط 7 تهران با دو دستگاه تی.بی.ام در حال حفاری است و بیش از 12 کیلومتر تونل در این خط حفاری شده است. اکنون یک دستگاه تی بی ام از جنوب به سمت شمال بوستان گفت‌وگو را رد کرده و به سمت میدان صنعت در حال حفاری است و دستگاه دیگر در مسیر میدان محمدیه، خیابان مولوی به سمت شرق در حال حرکت است‌.

 مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: فاز نخست این پروژه به طول 12 کیلومتر دارای 10 ایستگاه است که در پایان سال این حد با 4 ایستگاه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. فاز دوم این پروژه پایان سال 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فاز ، امسال ، نخست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار